Saturday, February 25, 2012

Ziarah kematian dan ikan patin...

Yoshhh!!! Pagi tadi join group HR company aku gi ziarah kematian bapa staff. Di Kg Paya Pulai,Temerloh...


Dekat kul 8 pagi tadi, Kak wan datang jemput untuk gi tempat kerja kitorang. Sebab plan asal nak gerak dalam pukul 8.30 camtu ha... Tapi campur kami bersarapan, kul 9 camtu la kitorang baru gerak. Aku, Kak wan, abg kamal (driver), dengan 2 lagi staff. Naik kereta company...


Macam biasa Kak wan akan menceriakan suasana, tambah pula yang lain2 sporting. Hehehe... Rasa dilayan macam anak orang kaya sekejap. Hoho, perasan!


Kami sampai ke tempat dituju dalam pukul 11 pagi. Alhamdulillah... Semuanya dah selamat. Hampir sejam lebih kitorang kat situ, kami pun minta diri untuk beransur balik.


Hohoho... Jangan fikir kami terus balik, ada tempat yang dituju... Beli ikan patin!!! Temerloh kan femes ngan ikan patin. Semuanya beli kecuali aku. Nape? Sebab semua orang dalam rumah ni tak makan ikan patin kecuali abah.


Lepas siap membeli-belah, menemuramah dan sebagainya, kami menuju tempat makan plop!


Kedai makan pak usop! Yeahhh...ramai sungguh orang. Femes tempat tu, makanan pun sedap.


Aku? Tak pernah makan ikan patin. Tapi tadi aku cuba rasa sikit. Not bad rasanya. Terus aku beli seekor ikan masak gulai untuk abah. RM20...


Lepas makan kami terus balik. Hehe. Semuanya dah kekenyangan. Tapi sempat berhenti beli buah sebagai pencuci mulut.


Alhamdulillah. Aku sampai kat rumah dalam pukul 3 petang camtu la kot. Tak ingat sebab dah sakit kepala. Terus berehat...


Pssttt: abah belum balik ni. Hope abah suka ikan patin yang aku beli tu. Nanti aku panaskan. Tata uols...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: