Tuesday, June 19, 2012

Borang dah setel... ^_^


Alhamdulillah... baru balik dari PAID kat shah alam tu... urusan mendapatkan tandatangan PPN dah setel malam tadi, so pagi tadi terus ke shah alam untuk dapatkan kebenaran nikah... nasib baik ada abg jep yang sudi temankan aku and mama untuk ke sana... kalau nak harapkan aku seorang, ish3 xtau sesat ke mana la... HIHIHI...

memang betul kata orang, kalau kita nak buat benda baik, insyaallah akan dipermudahkan urusan kita... mula-mula aku tak yakin dapat setelkan pasal borang nikah ni dalam masa yang singkat, tapi nampaknya sebaliknya dah jadi... yakin! bukan yakin saja ye korang, kena usaha la... if hati duk rasa yakin3 tapi tindakannya tak ada, memang tak jalan juga...

nampak gaya prosedur sebenar tak macam yang JAIS duk bagitau kat portal dia jek... HUHU... tak update apa dorang ni... penat je aku duk naik tingkat satu semata-mata nak hantar borang, rupanya kat ground floor je pun kena hantar dan dapatkan kebenaran nikah tu... nasib baik masa dia check dokumen, semuanya ada dan tak ada masalah... ada juga pasangan yang datang, tapi tak dapat nak proses sebab ada dokumen yang tak cukup... so terpaksalah balik...

so korang yang nak uruskan bab borang nikah nanti, pastikan borang korang lengkap tau... time dapatkan sign PPN tu tanyalah semua yang korang tak tahu pasal borang tu, at least dah sampai ke PAID nanti, takde masalah la... aku pun tadi timbul gak masalah sikit, ada tang alamat kosong... HUHUHU... mr.abe la ni tak isi... sebab tu borang dia... nak kena sekeh ni... KIKIKI...

setel je pasal borang, abg jep bawa aku dan mama pergi makan nasi ayam... sedap3... kekenyangan sangat sampai aku tertido dalam kereta time otw balik ke office tadi... oh nikmat betul dapat lelapkan mata even sekejap yang amat aku rasa...





Pssttt: OK la korang, penat ni baru sampai ke office semula... banyak urusan lain nak diuruskan di office ni dulu... urusan persendirian akan disambung selepas waktu pejabat... sekian...

No comments: