Wednesday, January 18, 2012

170112: First MC untuk 2012...


hohoho...punya la berlagak tak nak sakit sebab xnak ada rekod mc awal2 tahun ni... bulan 1 plak tu? arghhh...

suppose 16hb dah boleh dapat mc, tapi sebab rasa alang2 dah setengah hari kerja, malas la nak mc... so dapat rest aka tidur kat sickbay company... dapatnya untuk 2 jam je tapi lepas aku balik office and sambung buat kerja pun still takde perubahan, makin teruk adalah... terus pesan dengan kak wan untuk kejutkan aku dari tidur pukul 5:15 petang... hehehe... tidur lagi...

nak dijadikan cerita ketidaksihatan aku tu (pandai2 tambah imbuhan), balik kerja terus balik rumah... pan nak gi isi minyak kereta pun dah tak mampu petang tu... sampai je minta my mama urutkan badan sebab terasa kesengalan sangat2... demam teruk jadinya... macam tau2 je mama yang aku tak lalu makan, ada sup ayam... makan tu je petang tu... then makan ubat, terus tidur... tahu bangun pukul berapa? tengah malam tu baru terjaga... cuba bangun, tapi tak boleh... kepala berdenyut...

5 pagi 17hb tu aku terjaga... terus bangun dengan kepala nyut2 tu pergi mandi... bajet lepas kena siram kepala dengan air, kepala akan ok la... sekali xde efek pun... huhu... minta mama rasa suhu badan, still demam or tak... mama cakap masih demam, tak payah gi kerja! yes! yes! yes! (dalam hati je...) adik aku ayuni jeles... wahahaha...

tidur lagi...bangun... buat tu buat ni... tidur lagi... then teman mama gi ambil adik aku kat sekolah... gi klinik... dapat lah mc untuk 17hb punya... migrain! inilah yang aku cakap 1st mc untuk tahun 2012... sorry panjang mukadimahnya... hehehe...





Pssttt: arini dah gi kerja... keadaan kepala dah tak berdenyut bahagian depan dan berdekatan dengan mata dah (migrain), tapi ada tanda2 akan menyerang kembali kalau terlebih tension arini... so better stay cool buat kerja yang tertangguh ni... goodluck for me!



No comments: