Tuesday, October 8, 2013

Tak boleh makan nasi lemak dah lepas ni!

arini kena buat bsp lagi... tapi semalam dah gatal jari pergi buat sendiri, alhamdulillah cantik bacaan yang aku dapat... siap tulis apa yang aku makan ha... kononnya boleh la detect makanan apa yang aku boleh makan, tak boleh makan...

pagi tadi buat bsp kat klinik, bacaan sebelum breakfast bagus, 4.3... HEHE... then ada appointment dengan dietition... dia monitor result bsp aku, dia cakap bagus la ni dapat kawal pemakanan... suka sekejap... then dia cerita pasal makanan yang aku boleh ambil dan tak boleh... siap demo berapa banyak amaunnya... alahai sikit sangat... nanti aku follow la mana yang patut... KIKIKI...

lepas tu, pergi jumpa doktor untuk tukar appointment checkup sebab esok ada appointment dekat hospital... so doktor bagi next appointment lagi 2 minggu katanya... aku OK jela... yang penting nak tahu result checkup kat hospital nanti macamana...

sampai dekat office agak awal, sebelum pukul 10... kalau ikutkan masa lepas aku breakfast tadi, dah kena buat bsp semula... oh ye, kan dah beli glucometer, sok buat sendiri la... alamak! tinggi pula kali ni... 7.2... ni semua sebab makan nasi lemak... HUHU... dah terfikir2 nak tipu ke tak ye dalam buku merah tu... takpelah, tulis je... tengok pula result bsp after lunch nanti macam mana... minta-minta turun la semula... dalam pukul 3 petang nanti la aku check lagi...





Pssttt: lepas ni tak nak makan nasi lemak dah...

No comments: