Sunday, May 1, 2011

Kembali Lagi Aku ke Sana...


30/04/2011...

aku, isyad, ima dan ajie ke ukm... untuk mengambil watikah tauliah kami di markas ukm... plan sebelumnya nak ambil hari ahad (hari ini) sebab dua orang kawan kami di ukm bekerja hari sabtu... tapi entah macam mana, kata mereka tak bekerja pula... so semua setuju untuk pergi hari sabtu la...

oh ye, janji aku dekat mama nak bawa mama dan adik2 ke pwtc untuk melawat pesta buku antarabangsa 2011 pada hari sabtu terpaksa ditunda ke hari ini... oh, penat lagi hari ni...

kami berempat sampai ke ukm dalam pukul 11 pagi kot rasanya... sebab kami menyinggah ke selayang dulu, tempat dituju ialah celcom... sebabnya ialah untuk terminate my broadband tu... kakak counter tanya kenapa nak terminate? hehehe... pastu katanya lagi akan ada satu lagi bil terakhir pada bulan 5 ni, tapi akan diberi diskaun sedikit untuk pembayaran bil tu...we will see ha berapa banyak diskaun yang aku dapat tu... hahaha...

punyalah tragis kedatangan kami ke markas, asyik terkena jek dengan ajutan baru markas palapes ukm... dia memang poyo ar... ada jek celah2 mana pundia akan cari gakkesilapan kami... tapi takpe, buat pekak telinga je... tapi pekak2 telinga pun ada kami share kan dengan kawan2 yang belum ke sana... supaya mereka tak ditimpa nasib yang serupa dengan kami... hikhikhik... apa2 pun, dah lepas... rasa macam tak nak dah jumpa or terserempak dengan orang tu lagi... tapi dengar kata bakal ada satu lagi sebab kami akan ke sana... hiks!

after selesai urusan di markas, kami berempat serta tiga lagi rakan kami, dayah, kikie and tat pergi lunch... kat tempat biasa kami lunch dulu... oh, agak rindu suasana tu... makan sambil bersembang2... habis makan, kami menuju ke alamanda... plan untuk bermain boling... hihi... lama pula rasanya tak bermain boling semenjak bermacam2 perkara dah jadi dekat life aku ni...huhu...

habis bermain, ke mcd pula kami ha... aishhh... memang kekenyangan yang teramat sangat sampai mata macam tak boleh buka kot... layan jek kalau ada sofa pun jadilah... dah cukup untuk membuaikan aku time tu... weee...

kami bergerak pulang dah agak petang... boleh pula tersilap jalan... nasib tetap sampai ke sungai buloh ni... hahaha! tapi hujan agak lebat tapi akhirnya reda bila aku dah sampai ke rumah...keluarga di rumah tak dilupakan, drive thru mcd untuk mereka semua...

kembali pening kepala la aku ha bila duit dah kering... like i said, minggu pertama bulan 5 memang aku dah kopak punya... banyak sangat perbelanjaan yang aku kena tanggung... takpe shida, ekonomi diri belum kukuh sepenuhnya... sabar...





Pssttt: terkilan sebab tak dapat ketemu seseorang di ukm tu... sedih pula rasanya... :(

No comments: