Tuesday, July 17, 2012

130712: Berinai (part 1)

hari jumaat yang lepas aku dah apply cuti sebab nak buat last preparation untuk majlis pernikahan aku dan mr.abe... so khamis malam tu aku dah start memakai inai before tidur... yang tu aku tumbuk sendiri dan my mama yang pakaikan... ceh3, manja2 dengan mama... bukan apa, takut tak sempat nak berinai je jumaat malam, kot2 la banyak kerja nak kena tolong kan...

pakai inai... tapi dah lewat, 12 lebih baru start proses memakainya... pulak tu pukul 4 pagi dah kena bangun, kena gi putra... ambil tok ayoh dan mek yang sampai dari kampung... huwaaa... tak sempat nak merah inai kat jari sebab dah kena bersihkan... takkan nak drive dengan jari yang berbalut yek? HEHEHE...

hasil kerja mama...



hehehe... jumaat tu memang aku busy gler... berkejar ke sana ke sini setelkan pe yang patut... tapi still sempat mencari inai daun sebab dah plan nak pakai inai lagi malamnya... tak boleh biarkan jari tak merah, macam tak terasa mode nak kahwin tu... bagi aku la...

korang... thanks sangat sebab datang malamnya dan sudi untuk menumbuk inai dan pakaikan inai kat jari aku ni... bukan jari tangan saja ye, jari kaki juga... HEHEHE...

kesian sangat sebab dorang ni datang juga after kerja... alasan? sebab kiki dengan dayah tak dapat atend my solemnization keesokkan harinya sebab kena kerja... sebagai dendanya kena inaikan jari2 aku la... HIHI... sampai ke tengah malam baru aku lepaskan dorang balik... oh tak baiknya kawan korang ni... huuu...



tukang menumbuk inainya ialah kiki...

tukang bubuh inai dan nasi ialah dayah dan ima...

sayang korang... ^_^

mata dah sepet2 tu menunggu jari habis dibalut...

kiki menunjukkan kepakaran pakaikan inai dengan cermatnya...

minum dulu ye...

sweet tak ada kawan tolong camni? jangan jeles korang...

tang membungkus jari2 serahkan pada dayah...

dah nak habis...

dah macam orang kekejangan jari2... weee...





Pssttt: hasil kerja korang sangat terbaik! hasilnya memang merah gitu... aku berpuas hati sangat2... tempah korang agi ye untuk majlis persandingan aku nanti...cop3!

No comments: