Monday, May 19, 2014

050514: Selepas 2 bulan maternity leave...

kurus? HEHEHE... aminkan aje... my boss pun cakap kurus lepas bersalin ni... memang la kan, dah time mengandung berisi, dah kuar isinya kurus la sikit... sikit je... :P

dapat tahu ada perubahan sedikit dalam department memandangkan ada colleague akan transfer ke company lain but still under group yang sama... diringkaskan cerita, aku dah termasuk ke bahagian teknikal... still manage kerja aku yang sekarang, ditambah ambil-alih kerja colleague aku tu juga... makin bertambah la beban kerja lepas ni... :(

first day tinggalkan dhia kat rumah dengan dijaga oleh my mama, agak gelisah dibuatnya... bukannya mama tak boleh jaga dhia, dah banyak pengalaman jaga anak kan... tapi rindu yang sebenarnya... rasa nak menangis masa pagi sebelum bertolak ke tempat kerja... sayu gler hati aku tengok anak tidur dalam buaian... kiss sikit je pipi ngan dahi dhia, risau terjaga...

pagi tu juga my mama kena tinggalkan dhia dengan mr.abe dulu sebab kena pergi daftarkan adik aku yang naik form 6... serius aku risau sangat-sangat sebab memang tak berapa harap lagi untuk biar ayah dhia jaga sorang-sorang... so masa time aku pergi mengepam susu kat bilik mothercare room akt office aku ni, terdetik hati nak call...

Ya Allah anak aku tengah menangis... memang terdengar esakan dhia... tak bercakap lama dengan mr.abe, tanya dah call mama ke belum? mr.abe cakap dah... so aku pula call mama tanya dah sampai rumah ke belum but mama cakap dalam perjalanan... dia pun risau sebab mr.abe cakap dhia tak nak minum susu... rasa nak balik time tu juga tapi sabar tengok macam mana perkembangan... nak buat kerja pun tak boleh time tu... masuk office pun still teringat anak kat rumah... then dapat gtalk dari mr.abe cakap mama dah sampai rumah, dhia dah berhenti nangis, dah tidur pun... lega sangat rasanya...

rehat tengahari aku call mama lagi... petang pun... sampai nak balik kerja pun call lagi... HUHU... sampai kat rumah, terus ambil dhia dan susukan... macam lapar sangat tengoknya... sedih... tapi kena kuat! bukan sehari tu nak kena tinggalkan dhia untuk pergi kerja, hari-hari mendatang lagi...

so macam-macam carian aku buat kat google macam mana nak buat sebab dhia tak nak menyusu dalam botol... tiba-tiba dia reject... macam tahu-tahu ummi nak tinggalkan seharian pergi kerja... then terjumpalah pasal botol susu mimijumi... mahal weh! RM68 untu 4oz punya botol susu... but pergi juga beli even tak sure lagi dhia suka or tak... nasib dekat kedai manjaku kat bandar baru sg buloh tu ada lagi stok botol susu ni... rembat time tu juga... ingatkan kalau tak jumpa, nak beli online jela...

"dhia sayang, please suka botol susu ni ye..."





Pssttt: dhia suka mimijumi tapi bila aku ada, dia akan reject juga botol tu...

No comments: