Monday, July 4, 2011

Jalan2 Cari Makan Cuci Mata...

antara gambar2 yang sudi aku kongsikan kepada semua pembaca blog aku ni... gambar jalan2 aku bersama kakak2 sekerja... kak wan, kak wan, kak ida and liza...

kami jalan2 ke kuantan, beserah, cherating, kemaman dan kawasan2 sekitar yang terdekat...

ada peristiwa yang berlaku masa kami kat sana...

sampai je ke sana, kami check in di black stone resort... berehat ala kadar, then kami keluar untuk lunch dan merayau... nasib ada liza yang biasa dengan tempat tu... so dia bawa kami sampai ke kemaman... tengok sekeliling penuh dengan orang jual satar... singgah beli, then kami layan makan tu di tepi pantai...

after berjalan sakan, kami pulang ke chalet untuk berehat sebentar... tapi ada kejadian yang tak diingini berlaku menyebabkan kami membuat keputusan untuk tidur di resort lain... tak sangka apa yang aku nampak semasa perjalanan kami ke resort tu adalah satu petanda... ish, menakutkan kalau difikirkan semula... nasiblah masih ada kekosongan di duta village resort, berdekatan juga lah dengan tempat yang first tu... kami punggah semua barang2 dan terus ke resort ke dua... after habis berkemas, gi makan seafood... lepas kenyang makan, kitorang turun kuantan untuk karaoke... karaoke family ye... oleh sebab kami semuanya perempuan, after keluar je dari tempat karaoke, terus masuk kereta dan lock pintu kereta... risau juga dah lewat malam camtu walaupun ramai...

alhamdulillah, malam tu kami lena tidur...kalau kami still stay bermalam di black stone resort tu, mesti ada yang tak lena... silap hari bulan lain jadinya... maybe sesiapa yang pernah ke sana, tak pernah mengalami apa yang kami alami tu... and maybe juga korang antara orang2 yang pernah mengalaminya... siap tahu kan...

pagi ahad, kami bangun awal dan ke pantai... beremdam sekejap sambil sarapan di tepi pantai... sejuk dah aman jer rasa... tapi tak boleh lama2 sebab ada banyak tempat nak dituju sebelum bertolak balik... perlu kembali ke kemaman untuk membeli ole2...

aku beli keropok lekor rebus yang mama pesan... satar... otak2 popia yang belum digoreng... then beberapa jenis lagi... oleh sebab bajet tidak mencukupi, aku belikan key chain saja untuk ole2 sampingan...

sebelum bergerak balik ke kl, kami singgah di cherating... kat situ, aku belikan baju untuk my adik, alya... haha... nasib padan kot... aku main agak2 je saiznya... kesian kay ada sebab untuk dia tak ada... dia siap pesan lain kali dia nak juga... huhu...

oleh sebab kepenatan sangat, aku memang tidur dalam kereta... kelakar je bila tengok semula gambar yang kak wan snap masa kami tidur... aku, kak wan dan kak ida sepesen je gaya tidur... kepala melentok ke kiri... tapi yang takleh blah tu, ketiga2 pakai seat belt... gler "safety first" untuk tidur di dalam kereta... hahaha... gambar tu hanya akan disimpan untuk kenangan, bukan untuk di share... malu3... hahaha...

alhamdulillah... aku sampai ke rumah hari ahad, dalam pukul 6 petang...
















Pssttt: mama dan adik2 aku memang berjalan sakan juga walaupun aku xde kat rumah... sampaikan aku sampai ke rumah petang semalam, dorang xde... ewah3...


4 comments:

DaFina SHoppE said...

besar tak chalet duta village tue?

shIdA said...

boley thn la besar n agak selesa... hrge pon berpatutan...

Anonymous said...

salam.. cerita la sikit hantu mcm mana? nak bawak family ke sana..

shIdA said...

xdela spesifik hantu tu camne rupenye... mcm jelmaan orang gitu la tapi versi menakutkan sikit... huhu