Wednesday, February 20, 2013

Penamaan KWSP

ha...korang dah buat ke penamaan untuk kwsp korang? kalau dah, baguslah... if ada perubahan, cepat-cepat gi kwsp buat perubahan penama... if belum, aishhh...ceaptlah pergi buat... bukannya apa... if jadi apa-apa kat kita ni, senanglah penama kita menguruskan duit dalam kwsp tu... bila tak ada penama ni, susah ahli kelaurga nak tuntut duit yang kita dah carum tu...

menurut pembacaan aku kat internet, penama untuk yang muslim ni lebih kurang macam pemegang amanah la untuk harta kita tu bila kita dah tak ada... bukanlah bermaksud siapa penama yang kita letak, dia akan dapat mengikut peratusan yang kita dah tentukan tu... orang islam macam kita ni mesti dah sinonim bab faraid kan... ha... memang kena diuruskan mengikut hukum faraid la nanti...

tapi bagi pencarum bukan islam, penama yang dorang dah namakan tu memang 100% akan dapat mengikut peratusan yang dorang dah tentukan incase dorang dah tak ada... so tak kira la penama tu ahli keluarga ke kawan-kawan ke... penama tu pewaris...

aku ni pun baru lepas pergi berurusan dengan orang kwsp yang datang ke company aku ni... oleh sebab dorang dah datang kat kita, cepatlah langkah kaki ni kan... kalau tak sampai sekarang pun aku belum wat penama lagi... HIHIHI...





Pssttt: bila la duit kwsp aku ni nak banyak ek?

No comments: