Wednesday, February 27, 2013

260213: MC tapi sempat kuar melepak...

wah semalam aku nekad nak mc juga sebab dah tak tahan ngan sakit gigi ha...denyut-denyut je... pagi-pagi lagi lepas hantar adik-adik gi sekolah, terus ke klinik sungai buloh... konon nak buat appointment untuk cabut gigi... tapi nurse kata tak perlu buat appointment, boleh terus cabut je...

oh ye ke? teruslah dupdapdupdap jantung aku ni... seram sejuk... nak membuang air pun ada rasanya... bila sampai turn aku, doktor gigi check la gigi.. katanya ok je gigi ni tapi gigi geraham bongsu sebelah kiri ni tumbuh senget, sebab tu bengkak dan sakit...

doktor gigi: so kamu nak cabut ke ni?
aku: ye doktor, cabut jela...
doktor gigi: nak cabut kat sini tak boleh, x-ray rosak... saya buat surat refer ke hospital sungai buloh ye...
aku: ha? ok...

wahhh rasanya sangat sakit hati... apsal tak bagitau awal-awal xray xleh guna, kan senang aku gi hospital terus... bengang lagi bila sampai hospital, tak ada langsung dah tempat nak mencelah untuk aprking kereta... hadoiii... terus minta mr.abe hantar pergi klinik je untuk cuci gigi... nak kena guna subsidi yang company dah bagi setahun... kalau tak rugi lagi amcam tahun lepas... after dah settle, balik rumah dulu...

after zohor macam tu kitorang pergi ke hospital semula... ha, baru ada tempat parking... mencari pula bahagian gigi, tanya-tanya orang baru jumpa... tak ada orang, so tanya dengan staff, dorang cakap at least 2 kali kena datang... appointment ditetapkan minggu depan 6/3/2013 untuk doktor check dan buat x-ray... lepas dari tu baru doktor akan bagi tarikh untuk cabut gigi mengikut list yang tengah menanti... kata staff kat situ, at least 2 ke 3 bulan ke atas baru akan sampai giliran la... ha? adoiii... leceh kan? tapi nak buat camne, nak bayaran caj cabut gigi yang murah, kena la menunggu camtu...

balik semula ke rumah, main game zuma, makan, makan, makan... pastu boleh pula terlelap... rasa mengantuk sangat... hasil perut dah terisi la tu... HAHA... ada dengar bunyi telefon, baca mesej dari adik ipar ajak dinner sama-sama... pastu ada call aku lagi... tapi dek tak boleh nak buka mata, tak layan nak mengangkat phone even balas mesej pun...

tiba-tiba terjaga sebab kena kejut oleh mr.abe... dia suruh bangun, mandi, solat then bersiap sebab nak kuar dinner ngan adik dan suaminya tu... aduhhh mals betul time tu... penangan tidur waktu maghrib punya pasal... jangan ikut!

aku siap tepat-tepat pukul 8:30 malam... HIHIHI... padahal janji nak dinner pukul 8:30 la kat kota damansara... jarang-jarang ni aku lambat bersiap dan orang dah menunggu aku... so cepat-cepat bertolak... mencari restorennya la pula... nasib jumpa... restoren sari ratu, makanan padang... i like... tapi nasi padang yang kat bandung tu lagi sedap... tak tahulah sebab perut aku sebenarnya dah kenyang or memang betul apa yang aku rasa...

sembang-sembang lepas makan... macam-macam la yang kuar... then sambung pula bersembang kat starbucks... kopi mengopi time pula... dari hal diri sendiri, family sampai ke politik, semua keluar... wah mata aku pun dah start mengantuk sebab jam dah pukul 12 malam... lepas bersalam untuk balik, kami semua bawa haluan ke rumah masing-masing... insyaallah bakal gathering sekali lagi sebelum dorang bertolak ke australia...



minta orang starbucks ambilkan gambar before kami balik...





Pssttt: seronok tengok perut mila dah membuncit, bila la turn aku kan? huuu...



No comments: