Monday, June 24, 2013

Berjerebu luar sana tu kan?

mesti ramai yang alami masalah pedih mata, sakit tekak, batuk-batuk, susah nak bernafas... banyak algi la yang seangkatan dengan simpton-simpton ni... semuanya sebab jerebu... dah macam musim pun jerebu ni, setahun sekali mesti ada... haishhh...

kelmarin bila bangun pagi, aku tengok kat luar macam berkabus pun ada... langit macam blur-blur... rupanya jerebu dah sampai ke kawasan aku dah... tapi tetap kena keluar sebab nak pergi riki kedai untuk beli baju raya... pastu basuh kereta dan vakum... last sekali beli lauk kat kedai aceh... sakit-sakit tekak aku ni even dah tahan tak bernafas sangat kan... gler cool sbb tahan-tahan nafas... penutup mulut malas beli, tu la jadinya... mata pun pedih je... bila dah balik rumah, terus tak nak keluar-keluar dah... tapi still dalam rumah tu boleh bau macam bau asap camtu ha... make sure minum air masak dalam kuantiti yang banyak ye korang... aku pun tengah cuba ni... tapi dari pagi tadi, sebotol pun belum habis... HEEEEE...

kelmarin gak my adik ipar sakit perut... dia rasa macam nak bersalin tapi bila pergi hospital, doktor cakap bukaan tak ada lagi... so dia cucuk painkiller je... kalau ikutkan due dia bulan depan, lebih kurang sebulan lagi la tarikhnya... tiba-tiba teringat kat pregnancy aku dulu... suppose due pun bulan 7 juga... HUHU... belum ada rezeki, Allah nak bagi peluang berhoneymoon lagi dengan mr.abe... KIKIKI...

sabtu? tak ada pergi mana rasanya... aku duduk kat rumah je layan program-program ka tv tu... dah puas tengok tv, aku tengok movie... batman collection... HEHE...

jumaat lepas balik kerja, pergi jemput mr.abe kat rumah, then ke kuang... makan steamboat bbq... makan la banyak-banyak, ada orang belanja kan... then seronok sebab tak payah masak... usya tayangan movie kat mbo, ada masa yang sesuai untuk kitorg tengok... so mr.abe ajak pergi tengok wayang la kan... kami tengok world war z... best3... seronok berdating dengan husband sendiri... :P





Pssttt: tak sabar nak tunggu ahad... nak pergi short honeymoon...

No comments: