Thursday, September 30, 2010

Kembali Meng"update"!


yup2... dah lamanya rasa tak buka blog aku ni... maknanya dah lama juga la aku tak update blog ni ye? dah sampai sebulan tak? lebih kurang la kan...



kenapa ya?

maybe sebab aku masih membiasakan diri dengan suasana baru kot... suasana alam pekerjaan... kerja pun baru sebulan lebih...



alhamdulillah, dah merasa dua kali gaji da... yang first tu xdelah full gaji, kali ni baru full... full pon dah tolak epf ngan socso, hurmmm... baru aku tau betapa bernilainya duit sekarang ni...

eh2, jangan salah paham... memang aku dah tau sebelum ni tapi bila aku tengah melalui alam pekerjaan ni, lagi la aku tau... baru la mula berkira2 nak buat bajet untuk belanja bulanan la... nak bayar tu, bayar ni... (kereta, minyak kereta, bil telefon, bil broadband dsb)... simpan berapa banyak... bagi kat parent banyak mana... belanja family tu mesti... pendek kata lepas habis perkiraan perbelanjaan yang aku buat ni, macam tak ada pun bahagian belanja untuk diri aku sangat... xpela... bersyukur dengan apa yang ada... dengan apa yang aku dah perolehi sekarang... tapi impian aku masih belum tercapai... still mengharap dan menunggu saat tu tiba... semoga harapan dan penantian aku berbaloi...

aminnn...





okeh! selesai dah mukadimah entri update blog yang dah lama menyepi tanpa coretan terbaru dan pembaca yang sudi membaca kongsian cerita aku ni... hehe... terima kasih kepada korang...

banyak peristiwa or sesuatu yang aku rasa nak share tapi tak sempat pun nak share lagi dengan korang... pasal open house kat rumah aku... pergi beraya kat rumah ayus dengan ima, isyad dan mira... pergolakan perasaan aku... keadaan family aku... macam2 lagi la... tapi macam tak sempat pula nak menaip semua tu... tapi maybe kalau aku dah ada masa yang agak free, akan aku update entri2 pasal tu...

actually aku baru balik dari belanja my family makan bihun sup kat arae sungai buloh tu... huhu... nanti plan nak bawak my mama dan adik2 makan meatball kat ikea... dorang tak pernah rasa lagi meatball tu... hope dorang suka la nanti... ye la kan, boleh tahan juga mahalnya... meatball dia pun dah semakin kecil... maybe sebab dah ramai sangat orang suka makan, tu yang berani buat semakin kecil saiz bebola daging tu...

yang ni ada sedikit gambar aku kuar makan dengan my mama, abah dan my adik (ayuni, boboy, ada dan alya) minggu lepas rasanya... hehe...



(tenet slow, nanti dah ok aku upload... asyik failed jek dari tadi)



yang kuar makan tadi aku tak teringat nak snap2 pon... xpela... makan meatball nanti mesti snap punya... hari ahad ni kot...

minggu lepas juga minggu open house... nasib rumah aku dah buat open house minggu sebelumnya lagi... kalau tak mesti clash dengan orang lain punya open house... oleh sebab sekarang ni aku dah macam jadi " anak mama", so aku la yang jadi peneman setia mama aku pergi beraya... haha... memang tak sempat nak kurus la gini...

hari sabtu minggu lepas plan nak pergi markas terbuka kat ukm... tapi cancel last minute sebab ima tak sihat... pastu hari ahad pergi open house rumah ayus... pergi berempat la dengan ima, isyad dan mira... oleh sebab adanya gps mira tu, senang la nak mencari rumah ayus... rupanya agak dekat juga la... after batu caves sikit je... sebelum zoo... sebab tu lorong rumah ayus namanya lorong rusa... hihi... kitorang kot yang paling lama lepak kat rumah ayus... banyak makanan... ngeh2...

nak dijadikan cerita dah lama tak keluar dengan member2 ni kan... tiba2 je ter"plan" nak gi tengok wayang... main2 je sebenanrnya tapi entah macam mana sampai la pula kitorang kat jusco kepong... memang dah tahu situ port chinese je duk tengok wayang tapi tu jela yang paling dekat dengan rumah kitorang... lagipun dah malam... nanti lambat pula sampai rumah...

nak tahu kitorang tengok cerita apa? haha... of course la cerita cina... ish, lupa pula tajuknya... tapi ingat la nama hero tu, chen zhen... ha... cerita pasal penjajahan gitu la tapi sebab movie ni action kungfu gitu, best woo... kitorang plak duk barisan kedua depan... semangat kan? nak wat camne, belakang penuh dengan orang da... memang berbaloi dengan harga tiket rm12 walaupun tgv (sebab seat kecil berbanding gsc)... apa2 pun, thanks tu isyad sebab belanja kitorang tengok wayang... weee...

next time boleh la kita berempat keluar lagi yek? isyad belanja... hahaha... siapa nak ikut?



hurmmm... nak update pasal apa pula ye?

rasanya stop kat sini jela dulu... memori full, payah nak recall balik memory kat kepala aku ni... rasa macam banyk nak taip tapi tak kuar2... next time ok? da...





Pssttt: dah lama tak update pasal my teddy... nak buat camne, khabar dia pun payah nak tahu da sekarang... huhu...


No comments: