Thursday, August 30, 2012

Selamat Hari Raya!!!

Selamat Hari Raya!!!



Raya yang keberapa dah ek arini? HUHU... 
19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30... 
ke-12???



cepatnya masa berlalu... baru rasa macam baru balik dari kampung... HEHEHE... baru ada kesempatan nak update serba sedikit mengenai raya tahun pertama aku sebagai seorang isteri...

bermula dengan perjalanan balik ke kampung... penuh bersemangat nak gerak pukul 3 pagi... HAHA! sekali pukul 4 pagi baru gerak sebab kena tunggu mama dan adik-adik bersiap... aku tak tidur tau malam tu sebab risau tak terjaga awal... ngantuk...

jem di karak... oh potong mood balik kampung betul lah!

masa jem ni ada baiknya... turn aku pula untuk tidur... kroh kroh kroh... bagi mr.abe drive sorang-sorang ditemani my adik, boboy... tu pun boboy pun lentok tidur juga... plan nak berhenti sahur tak jadi sebab stuck dalam jem yang agak teruk di karak... ramai betul gerak awal pagi... HUHU...

tak sure masa berhenti rehat dekat mana... aku dan mr.abe tambah penumpang, alya nak duduk dalam kereta kami pula sebab diperdaya dengan keropok... KAHKAHKAH!

aku dengan my lil sis, alya... nampak tak? hehehe...

tiba-tiba majuk... sampai tertidur...



pagi raya pertama, after bersiap berpakaian sedondon... ceh3... kaler kelabu la kitorang untuk tahun pertama ni... next year dah ada beberapa choices. yang penting aku kena follow kaler yang mr.abe akan pilih... semestinya kaler gelap-gelap aje... HUHU...

ok sambung...

beraya di rumah nenek mentua... lepas tu terus ke rumah nenek aku pula... tu la kebaikan dapat orang dekat-dekat... senang nak balik beraya... HEHEHE...

alya tak nak pandang kamera ke?

ciannye muka alya...

mr.abe with alya...



tak ingat malam raya keberapa kitorang ada buat bakar sate... masak je ada orang rembat... takdan nak tunggu banyak...

nampak tak kelibat tangan mr.abe duk balik-balik sate? HAHA!

tengok gambar sate ni ase nak makan sate la... sedappp...

mr.abe dan sate nyer...


banyak betul bergerak raya tahun ni... gi umah sedara tu... gi umah sedara ni... sambil-sambil mengedar kad persandingan kami la kan... berjumpa dengan keluarga baru memang satu pengalaman yang menyeronokkan... ramai.... jadi meriah sangat!

peristiwa masa balik dari ketereh berhari raya dan bawa nenek kesayangan mr.abe jumpa doktor... jalan jem!!!!!!!! kul 5:30 petang kitorang gerak dari ketereh, pukul 9:30 malam baru smapai di jeli... oh kebas bontot!

arahan daripada kakak ipar untuk adik iparnya... berjalan untuk membeli air yang dijual di tepi jalan yang jem...

adik ipar aku yang comel ni belanja beli air... HIHIHI...



seminggu kat kampung rasa tak cukup... macam-macam yang di plan tapi tak sempat nak buat...

masa dalam perjalanan balik ke KL, kami singgah makan tengahari bekalan dari kampung di taman rekreasi sungai yu... mr. abe la yang nak singgah, nak mandi katanya... so dia la kena layan adik-adik aku yang kecil tu bermain air... HAHA...





macam yang aku dah jangka, jalan akan jem area raub ke lipis... time tu turn aku yang drive sebab mr.abe dah penat main air... nasib malamnya dah cukup tidur... tapi ngantuk la juga bila drive sorang-sorang ni... tapi  ada peneman atas jalan, kami berlumba-lumba memotong... bila mr.abe dah bangun, kembali mematuhi peraturan jalan raya yang sebetulnya... HIHIHI...

sampai kat rumah dalam waktu maghrib... after habis angkut barang-barang dari kereta, mandi, solat... kami pergi tengok wayang!!! the expendables 2... idea dari mr.abe... dia menyabor dah dia nak tengok cite tu dengan voucher yang dia dapat... ditukar ke tiket dan minta couple seat, hanya tambah rm4...

Ex-2





Pssttt: dari pengamatan aku, kadar kemalangan jalan raya semakin berkurang sebab aku hanya nampak 4 kemalangan je semasa balik kampung dan balik semula ke KL... nampak macam kehadiran abang-abang jpj di tengah jalan amat membantu... tahniah!

No comments: