Tuesday, April 23, 2013

Kalau hebat silakanlah menolong... :P

minggu ni akan ada vendor yang akan membuat analisis dan cuba mencari solution untuk problem yang aku hadapi skang ni akt office... aku pun tak ingat sejak bila portal sharepoint aku ni ada masalah... masa mula-mula masuk kerja tiga tahun lepas? bolehlah dikatakan... masa tu dah start ada masalah... ada user yang tak receive email... tapi yang lain semua ok... semua tu berlaku after dorang enhance something kat server... tapi aku tak tahu apa mende... sebab masih baru, so dorang macam ignore la juga pendapat aku ni kan... so aku biarkan... then makin lama makin teruk jadinya... itu tak boleh, ini ada problem... yang tu bermasalah... workflow problem... error sana error sini... kena manually trigger the workflow la... apa la lagi kan...

then dorang dah kelam kabut bila isu storage tiba... selalu sangat sampai limit... aku kena delete recycle bin untuk bagi ruang lagi... ada colleagues dapatkan temporary solution, aku shrink files... tapi jadi lagi lepas tu... dan sekarang bos nak upgrade sharepoint... syukur la kalau dengan upgrade dalam solve problem kan? tapi kalau tak dapat? so, superior aku minta vendor solve dulu masalah sekarang... hehehe... tang ni aku suka... dua hari dorang kat sini, dah dapat tengok muka berkerut even control relax gitu... skang ni pun aku tengah mencari lagi mana email-email complaint daripada user untuk aku print dan tunjuk kat vendor tu... tapi last week aku dah siapkan summary pasal semua issue ni... cuma saja nak tambahkan stress dorang kan, seronok pula mendera otak orang ni... hahaha!

semalam ada dua orang vendor yang datang untuk hari pertama... seorang lelaki, seorang perempuan... tapi arini yang lelaki je datang... maybe mc dah kot sorang... hehe... jahat kan? nampak macam dia tengah checking workflow problem based on apa yang aku dah tulis dan explain kat dia la pasal isu-isu workflow ni... dia ada bagi suggestion untuk aku elakkan remote server from my local pc but terus create workflow dari local pc aku terus ha... hurmmm... tak cuba lagi sebab dari mula lagi aku ambil alih kerja ni, superior ajar macam ni... haha...

lagi satunya dia ada mentioned pasal service pack. katanya workflow designer still yang asal, belum upgrade ke service pack macam yang server punya... lagi stable katanya la... oh begitu ke... aku boleh je iyekan tapi kalau bahagian teknikel aku tak tolong install kan, aku diam jela... risau lagi teruk jadinya je kan...

sampai sekarang ni, tu je output yang aku dapat dari dia... agaknya la... hope lepas ni ada la berita gembira... bukan saja akan mengurangkan masalah aku tapi juga user kat company aku ni... mesti dorang gembira...





Pssttt: tolonglah baik wahai portalku...

No comments: