Monday, April 8, 2013

070413: Rindu terubat sudah... :)

alhamdulillah, mr.abe selamat sampai ke stesen bas putra pukul 5:30 semalam... :)

berkira-kira dekat traffic light tu, nak u-turn then tunggu kat area teksi tu je, tapi risau mr.abe bawa barang berat la plak... kang membebel mulut dia pagi-pagi... so, aku pun masuk la ke parking... baru je matikan enjin kereta, mr.abe dah call tanya kat mana... sebab dia tunggu deakt area teksi tu... hadoiii... geram pula aku... so terpaksa la bayar parking RM3 juga even tak sampai 5 minit parking... sabar jela... nasib mr.abe patah balik ke kereta, so tak payah la pergi ambil dia kat sana walaupun sebenarnya lalu situ juga kan untuk keluar... HIHI...

sampai kat rumah, aku dah busy siapkan sarapan... goreng mee, buat air nescafe panas... sekali bila dah siap, cari mr.abe tak jumpa... rupanya dia dah berselimut kat atas katil, mengantuk benar rupanya... katanya nanti dia makan sebab dia nak tidur, dalam bas tak selesa nak tidur... apa lagi, dengan aku sekali la sambung tidur, bangun awal di hari ahad, memang sangat merugikan... :P

bangun semula dah pukul 10 lebih, mr.abe still belum bangun... aku biarkan je dulu... aku pilih baju yang nak pakai untuk keluar dating... opss! dating la pula... malamnya masa mr.abe dah naik bas, diajak isterinya ini untuk tengok wayang... weee...seronok... so baiklah aku siapkan pakaian dulu sebelum dia bangun... tahu jela kan, aku bersiap agak lama la juga... so kalau dia siap dulu, malas nak dengar dia berleter... potpetpotpet... KIKIKI...

bila mr.abe dah bangun, dia makan, minum, layan si yaya yang datang menyibuk tu... pastu mandi, bersiap semua... macam biasanya la juga, even dah buat preparation, mesti lambat juga siap, mr.abe yang siap dulu... HUHU... so kadar menyiapkan diri semakin laju, akhirnya siap juga ala kadar sajelah... :P

kami keluar pukul 12 tengahari camtu, ingat nak tengok wayang kat mbo di kepong village mall je tapi sebab mr.abe nak bermain bola petangnya, kami ke ampang je terus... tengok wayang di mbo uo ampang... after tu jalan-jalan kejap, then ke rumah mak cik mr.abe berdekatan situ je...

dah agak lama tak ke sana agaknya, c.su agak terkejut sebab katanya baru je dia sebut nama aku, dah muncul... sambil-sambil dia duk mengait buah mempelam, dia terus teringat kat aku sebab katanya aku suka sangat mempelam tu masa pregnant aritu... HIHIHI... yup, tapi skang tak pregnant pun suka juga... ditanya lagi kenapa tak bawa si yaya sekali sebab dia sangat suka tengok keletah adik aku tu... HAHAHA... kitorang kuar dating, mana boleh bawa pengacau... :P

petangnya mr.abe kelaur bermain bola kat padang dengan kawan-kawan dia, so aku tinggal kat rumah c.su melayan running man... tergelak-gelak la aku dengan c.su... dengan bibik sekali melayan... bila mr.abe balik, kali tak terus balik ke sungai buloh sebab nak layan tengok abpbh kat situ je dulu, after habis barulah kami berambus...

sampai kat rumah dah pukul 1 pagi... bersiap untuk tidur... i love it when come tu bedtime :P





Pssttt: ternyata suamiku adalah penyeri hidup aku sekarang ni... moga-moga akan hadir insan kecil yang akan menjadi penyeri hidup kami pula nanti...

No comments: