Tuesday, December 3, 2013

021213: 1st time excident langgar bontot kereta orang :|

wah, dah masuk bulan terakhir tahun 2013 ni, ada juga berita tak menggembirakan... tahun lepas pun sama juga... hurmmm... cuma tahun ni aku rasa lebih bernasib baik even my wugiey dah kena masuk workshop dek menyondol bontot kete orang lain kan... yang penting my baby selamat...

bila dah berlanggar semalam, macam tak ingat camne boleh jadi camtu tapi pegang perut... tak sakit... ada berlaga perut or tak memang tak ingat langsung... so assume ok je sebab nak kena settle kan dengan owner kereta depan tu... nasib baik bila call mr.abe, dia ada berdekatan je, so minta owner kereta tu tunggu sekejap sementara mr.abe sampai... dia ok je... maybe sebab tengok aku yang tengah pregnant ni kot... 

aku minta nak tunggu dalam kereta sebab hujan renyai-renyai... dalam kereta cuba call my mama tapi tak berangkat, tengok bateri phone pun dah kuning, so tak berani nak call lagi... nanti payah pula bila mr.abe ada call lagi... terus usap-usap perut... tak rasa baby bergerak... cuak dah... rasa nak nangis... cuba ingat ada terlanggar perut ke tak, tapi tak boleh ingat juga... bila nampak mr.abe dah sampai, baru rasa lega sikit... aku stay je dalam kereta sementara dia pergi bercakap dengan owner kereta depan... then mr.abe datang suruh follow pergi workshop member dia... nasib la kereta boleh bergerak macam biasa lagi...

dah sampai kat workshop, keluar la dengar apa yang nak kena dibaiki untuk both car... kereta memnag dah kena tinggal akt workshop terus... HUHU... aku usap lagi perut, then baby gerak... lega yang amat time tu... owner workshop tu pun ada tanya baby ok tak, aku cakap la ok... yakin la juga jawab sebab terasa baby tengah gerak-gerak... maybe baby pun sama juga terkejut macam aku... kesian baby...

dalam kereta masa mr.abe hantar balik rumah, dia tanya baby ok tak... aku cakap ok... malam pun dia tanya lagi bila aku suruh dia sapukan minyak kat pinggang sebab rasa lenguh... dia letak telinga kat perut masa aku baring, bila rasa pergerakan baby, baru nampak dia senyum... dia cakap baby gerak... aku iyakan... minta-minta tak ada apa-apa...





Pssttt: dari apa yang aku dengar, seribu lebih juga la kot nak kena sedia untuk semua tu... kering... dahla baru awal bulan... hurmmm... :(

No comments: