Saturday, December 21, 2013

My baby dah 29 minggu dalam perut ummi... :)

Alhamdulillah... hari ni kandungan aku dah masuk 29 minggu...

semakin kuat baby menendang sekarang... asal malam je time tunggu mr.abe balik, mesti aku bersembang dengan my baby ni...macam-macam respon la yang aku dapat... paling tak berapa biasa sekarang bila baby tendang agak atas perut... kadang-kadang terkejut yang amat sebab selalu rasa kat area bawah pusat je... HIHI...

Bila berbaring, baby selalu mengeras... maybe tak selesa kot sebab kulit perut macam menegang kan... benjol-benjol la perut aku dibuatnya... HEHE... bila mengiring pula, terasa macam baby tengah buat aksi akrobatik jek sebab atas bawah kiri kanan perut terasa ada pergerakan... kelakar sangat...

my baby agak sensitif dengan bunyi sekarang... mr.abe suka pasang cerita aksi sebelum tidur, so bila ada adegan tembak ke meletup ke... dapat rasa baby terkejut... bila bagitau mr.abe, dia kata biarkan... nanti bila keluar senang sikit dia dah biasa bising-bising... haishhh, macam-macam ayahnya pun...

Tadi tengah kusyuk tengok update kat fb, x sedar menunduk lama sangat... maybe baby terasa tak selesa sebab perut kena hempap, kuat dia tendang... sakit yang amat rasanya kat ari-ari... terus gelabah sekejap... dahla duk sorang kat rumah, jangan buat hal pula nak sakit perut time tu... cuba bertenang then duduk berlunjur... beberapa minit lepas tu rasa sakit tu hilang dah... lega sangat...



Pssttt: hari selasa nanti ada checkup lagi... harapnya bacaan bsp aku ok dan berat tak naik banyak sangat macam aritu... HUHU

No comments: