Thursday, December 5, 2013

041213: Gugurl katanya... :)

alhamdulillah... selepas masuk keluar macam-macam jenis klinik yang ada perkhidmatan ultrasound, sekali ke pmc juga ha untuk scan baby after excident beberapa hari lepas... pelik betul aku dengan klinik yang jelas-jelas tulis ada perkhidmatan ultrasound tapi bila tanya, tak ada la...waktu bekerja sajalah... malam nanti la... esok la... haishhh...

sebetulnya malam sebelumnya dah pergi ke pmc ni tapi nurse cakap scan sampai sebelum maghrib je... so aku datanglah semalam selepas kerja ditemani my mama... oleh sebab dah ada rekod kat pmc ni masa buat dnc gugur tahun lepas, nurse cakap scan dengan dr.marsha boleh ke sebab dr.zarul tak ada... aku cakap ok je... asalkan boleh scan bagi lega hati aku ni... even memang agak yakin baby tak ada apa-apa sebab baby bergerak aktif je...tapi lebih baik dapatkan kepastian doktor pakar kan...

tunggu tak adalah lama sangat, then dah kena panggil untuk jumpa doktor... doktor tanya la apa yang patut dan aku pun cerita pasal kemalangan tu... dr.marsha tanya lagi ada bleeding tak? perut terhentak ke tak? macam-macam lagi la... then nurse ambil tekanan darah segala bagai... doc tengok mata... katanya everything look just fine tapi lebih baik scan juga untuk kepastian... :)

bila scan memang nampak sangat baby tengah gerak-gerak... doc cakap lagi, saiz baby ok, berat pun dia sebut semalam tapi aku tak ingat berapa gram... HEHE... air ketuban cukup...kedudukan uri pun kat atas... kepala baby dekat bawah... KIKIKI... detail la dia explain... then aku tanya lagi boleh nampak ke jantina sebab belum tahu lagi... doc bagitau nampak macam gugurl ni... dia tunjuk bahagian paha baby... kalau girl akan nampak garis antara dua paha tu... kalau boy boleh nampak ada bulat kat tengah-tengah tu... HIHIHI... kelakar pula rasa time tu... tapi hati rasa senang sikit...

doc pesan kalau nak tahu ada problem ke tak dengan kandungan, akan terasa sakit perut macam orang nak bersalin dah... eh, mana lah aku tau sebab belum pernah bersalin lagi, ni first time nak rasa... HEHE... kalau tak rasa sakit kat perut, should be fine... tapi kalau ada rasa sakit tu, cepat-cepat pergi hospital katanya... baik doc!

mesej mr.abe bagitau dah selesai jumpa doc and scan baby... cepat je dia tanya dapat tahu ke anak lelaki ke perempuan? aku cakaplah perempuan... ada nada frust sikit mesej yang dia balas... HIHI... lebih kurang gini la maksudnya: tak kisah la girl pun, tak ada rezeki lagi nak dapat boy... nanti kena jaga elok-elok, jangan bagi terikut sangat dengan dunia sekarang... nak kena beli rotan letak kat rumah, kena jadi ayah yang tegas... HAHAHA... tergelak-gelak aku baca mesej tu... punyalah serius hubby aku ni ha...





Pssttt: time mr.abe balik rumah, aku dah tidur tapi tersedar masa dia usap-usap perut... ummi tahu ayah sayang baby... :)

No comments: