Tuesday, December 24, 2013

Update: BSP Result 2013


kalau ikutkan calendar untuk buat test bsp, semalam yang last la untuk tahun ni... next test on 7/1/2014 pula... macam jauh je bunyinya tu kan... 2013... 2014... padahal next 2 weeks je pun... KIKIKI...

so kat atas ni result yang aku dah compile gitu ha... dari minggu pertama aku kena buat bsp, which is masa tu aku still tak faham sebenarnya camne nak buat test ni dengan betul... sebab tu la nampak kan result yang color merah tu ada 2... nurse cakap lepas makan, tunggu 2 jam then test lagi... memang aku tunggu 2 jam, tapi sebelum test boleh agi aku curi-curi makan... tak boleh blah betul... tak pasal-pasal kena marah dengan nurse sebabkan tu je...

untuk membiasakan diri dengan menu diet (diet ke?), ambil masa 3 kali test juga la bacaan yang aku dapat ada yang tak cantik... sepanjang time tu, setiap kali checkup asyik kena bagi peringatan je kena ambil suntikan insulin kalau bacaan still tak bagus... seriau bab nak cucuk perut sendiri ni, terus berusaha control makan apa yang patut... sedaya-upaya ha... bila dah start dapat bacaan yang cantik yakni tak lebih dari had level maksimum yang nurse bagi tu, dah happy gler...

tapi biasalah manusia ni... cepat lupa... tak tahan godaan pun ada... kadang-kadang terlanggar juga diet-diet yang aku dah cuba tu... jangan makan manis sangat, tapi kadang-kadang makan juga... HUHU...





Pssttt: perut ni makin hari rasa makin berat... petang ni ada checkup, hope sangat berat tak naik mendadak macam last checkup 2 minggu lepas... cannot accept dah berat sekarang ni pun... tak pernah-pernah berat aku camni sekali... HAHA!

No comments: