Monday, December 20, 2010

Surat Untuk First Love...


aku tengok telefonku yang berdering di atas meja kerja... siapa yek? lama juga aku tengok nama si pemanggil... dah lama nama tu tak muncul di telefonku... tapi agak pelik rasanya bila nama tu muncul... then aku tekan butang hijau... jauh2 aku dengar suara yang dah lama aku tak dengar tu... tapi still sama cuma agak serak... awal2 jela seraknya... maybe sebab takut aku hambur baik jek kat telinga kot... tapi aku xdela sejahat tu... walau macam mana sakit pun hati aku, aku akan cuba sembunyikan...

siapa?

dia ialah someone yang pernah hadir dalam hidup aku... someone yang pernah ceriakan hidup aku, buat aku ketawa dengan mimik2 mukanya, buat aku senang hati dengan rajukannya... someone yang banyak lukakan perasaan aku... someone yang pernah wujudkan impian di hati aku untuk bersamanya... someone yang sentiasa ada dalam hati aku sebagai kenangan yang tidak boleh aku lupakan...

dia... yang aku anggap sebagai first love...





dear my first love,

tahniah untuk perkahwinanmu... dan tahniah untuk bakal baby yang akan lahir beberapa bulan lagi... ida tumpang happy untuk kebahagiaan tu... walau apa pun, semua yang pernah berlaku dah lama berlaku... takkan boleh diputar kembali masa tu... takkan ada peluang kedua mahupun seterusnya... apa yang ada hanyalah semua yang kita dah perolehi sekarang ni...

ida tahu tujuan sebenar telefon tu sebab nak tahu ida marah ataupun tak kan? huhu... kenapa baru sekarang nak tahu ek? oh ye, pasal macam mana dapat nombor telefon ida tu, actually semua cerita yang berjela2 tu ida tak percaya pun... hihi... tak mungkin macam tu sekali caranya untuk dapatkan nombor ida... apa2 pun, thanks sebab berani contact ida walaupun sekadar di telefon... tapi itulah yang seeloknya bila dah bergelar suami someone and bakal ayah kan?

lagi satu kan, jangan pernah terfikir yang ida cuba larikan diri... sebab semua yang berlaku telah menunjukkan siapa yang sebenarnya melarikan diri selama ni... please think before argue dengan kenyataan ida ni... you know what you are doing... hehe... ingat, don't ever try muncul di hadapan ida... it's better for us to be just like this...

salam tadi dah ida sampaikan pada mama... mama tanya masih ingat ke kat dia? huhu... kalau rasa still anggap mama ida sebagai your mama juga, contact jela... mama tak pernah lupa... apa lagi dengan semua yang dah berlaku ni...

Regards,
IDA





Pssttt: tak pernah lupa...

2 comments:

Anonymous said...

perlu ke buat surat untuk orang yang x penting lagi dalam hidup?...halooooo aku rasa aku kenal sape yang ko maksudkan...

shIdA said...

dah berkurun surat ni kot... ase menyesal jugak gi taip surat ni bila baca skang... haha! x berbaloi... memang betul kata orang, ada hikmah disebaliknya...

say thanx to him klu ko knl sgt dia tu... i'm happy now!