Sunday, March 20, 2011

Bersama Family Tengok Belon Panas!


assalamualaikum...

jika tahun lepas kunjungan aku ke precint 2 putrajaya untuk menyaksikan putrajaya international hot air balloon fiesta ialah bersama kawan2ku... tapi tahun ni aku bersama family aku pula... mama, ayuni, boboy, ada and alya...

semalam...

plan awal nak gerak pagi... tup2 tak jadi gerak pagi sebab hujan turun... mood pun dah tak berapa beria sebab tahu2 jela sekarang ni musim hujan... tengok2 petangnya hujan macam tak jadi turun je kat kawasan rumah aku ni... apa lagi, keluarlah kami... hehe...

pesanan: kunjungan kami ialah tanpa kehadiran kawanku yang beria nak tengok belon2 tu tapi bila aku ajak macam2 alasan dia bagi... ok fine...

kami bergerak dari rumah dah petang, sebab memang plan nak tengok malamnya je... sebab dari pengalaman lepas, memnag nampak cantik belon2 tu bila dah bernyala api2nya... tapi aku tak snagka pula siang2 hari pun tak kurang bestnye... lagi clear... hehe...

kami memang agak bernasib baik yang teramat sangat sebab walaupun dalam perjalanan kami ke putrajaya tu cuaca agak renyai la... tapi bila kami sampai dah reda... alhamdulillah... bukan apa, sebab aku datang dengan adik2 aku yang masih kecil tu... kalau basah kena hujan, aku gak yang susah kalau dorang demam... oh jangan...

seronok tengok belon2 tu walaupun tak berpeluang nak naiknya... orang pula memang ramai sangat...nak jalan pun kena jaga2... nak beli makanan pun kena beratur... hehe... bagus amalan tu... kalau ikut agenda, 8.30 malam ada pertunjukan bunga api... tapi masa tu dorang baru baut persembahan belon2 panas ikut irama muzik gitu... comel sangat... so dalam pukul 9 malam camtu, aku pun ajak la family aku balik sebab kalau lambat2 nanti risau jam teruk pula nak keluar dari parking... sekali lagi memang aku rasa bernasib baik sebab masa tengah berderet2 keluar ke jalan utama tu. bom bom bom bunga api kat langit... terus la berhenti tepi jalan and menikmati pemandangan warna-warni tu kejap sebelum bertolak balik...

kami sampai ke rumah dalam pukul 10 camtu la... sebab jalan agak lengang kan, bolehlah berlaju-lajuan... tambah lak tak ikut jalan yang aku anggap memnag akan jam teruk... tapi of course la akan lalu banyak tol... erk! takpe lah... asalkan cepat sampai sebab adik2 aku semua dah terlentok kepenatan dalam kereta... sekurang2nya adik2 aku yang kecil2 tu happy tengok belon2 yang macam2 warna tu...



^_^





ayuni dengan alya...




mama dengan alya...
baru perasan adik aku ni suka buat mulut!




mama dan adik2 ku...







Pssttt: tahun depan? hehe...



No comments: