Sunday, February 20, 2011

Kena Masak La...


well, arini dah hari ketiga mama, abah and 4 orang adik aku (ayu, boboy, ada, alya) ada kat kampung... maksudnya hanya aku, epan and sepupu aku je kat rumah ni... bear ada kat kolej dia la kat kuantan tu... so?

aku kena masak la... huhu... untuk pengetahuan korang, memasak bukan kegemaran aku... sebab tu aku tak pakar bab ni... sekadar nak suap aku and family aku makan tu boleh lagi la... apa orang kata, masak ala kadar and simple2 je... haha... aku ni macam menjatuhkan saham sendiri kan? xpe, aku menunggu someone yang boleh terima diri aku seadanya and dapat melengkapi antara satu sama lain... wahhh... ngeee... malu2...

my family balik kampung jumaat pagi... tapi sebab aku kerja, so balik kerja dah penat... nak masak pun macam tak perlu jek... adik and sepupu pun takde kat rumah, berumah kat cc... so ajak my friend isyad lepak kat kedai makan dekat rumah aku ni... makan sambil bersembang...

semalam pula kena masak dah la... tengok dalam peti ais ada apa and mula lah aku pening nak masak mende kan... heee... time tu berfikir kalau dah kahwin nanti hari2 kena fikir nak masak apa... tambah lak kalau bekerja... weekend takkan menjadi masalah tapi hari bekerja? huhu... mesti sangat penat nak memasak after balik kerja... sebab tu pentingnya suami yang memahami... tolong2 masak bersama... hihi... dengar ye para suami2, tolong isteri anda masak...
wink!

hari ni? aku bangun lambat tadi sebab semalam tidur lambat... tengok tv punya pasal... haha... tapi takde masalah... bukannya adik aku bangun awal and terus nak makan pun... kelawar malam bangun lambat punya... lagipun adik aku tu bukannya cerewet sangat bab makan... tapi semalam dia ada complain nasi goreng yang aku buat untuk makan malam pedas sangat... yeke? rasanya tak pedas mana pun... hahaha...

ok, ni je yang aku masak untuk lunch hari ni dengan apa yang aku jumpa dalam peti ais... and apa yang ada kat dapur my mama... malas nak ke kedai kot... haha, simple kan?






Pssttt: rasa macam nak makan dadih... okie, jom buat!


No comments: