Sunday, February 27, 2011

Mari Melawat Adik Di Hujung Minggu...

balik kerja hari jumaat aritu, tiba2 mulut aku ni ringan jek tanya my mama, "nak gi kuantan tak melawat alim?" opsss... cepat pula my mama tu kata "boleh juga...bila?" lagi cepat aku jawab "esok!"

nah, terus my mama tepon alim@bear, adik aku yang study kat kuantan tu bagitau nak ke sana... pastu mama ajak la gi beli ayam untuk diperap... mahu ber'bbq'... ok... aku follow je...

pagi sabtu tu, bergeraklah kitorang dalam pukul 9.30 pagi... macam biasalah, kalau aku drive dengan my mama and adik2 aku yang kecil tu ada, memang tak berbunyilah radio... jadi serabut bila mana aku nak kena dengar radio dengan adik2 aku buat bising kat belakang... so penyelesaian terbaik, diam... tapi tu la, memang sakithati juga lah nak melayan kerenah adik2 yang masih kecil... dah macam tengah melayan anak sendiri pula... huhu... jeles dengan member2 yang tiada adik2 kecil... jeles... jeles...

satu lagi tabiat atas highway... pantang ada kereta lain potong aku... confirm aku nak potong balik... tambah lak kalau ada driver yang kerek2 ni...kalau yang berfamily tu aku tak pula rasa camtu... tu tabiat buruk, jangan ikut...

kitorang sampai dalam pukul 12 tengahari gitulah... tapi sebab pening kat bandar kuantan tu, sesat pula... terpaksalah my adik tu datang jemput... hahaha... rupa2nya dah tak jauh pun dengan rumah sewa dia... sengal jek rasanya time tu...xpe2...

after rehat sekejap, kitorang kuar untuk lunch... then round2 sekitar kuantan tu sekejap... usya port untuk bbq... last2 decide buat kat teluk cempedak je...port terpencil sedikit sebab kena lalu jambatan panjang yang aku rasa anytime leh roboh... apela dorang2 yang berkenaan tu xde inisiatif untuk perbaiki kerosakan yang ada... padahal ramai je orang yang guna tenpat tu... takkan nak tunggu ada kemalangan baru nak ambil tindakan kan...

kitorang gerak lewat petang dah ke sana sebab awal2 sangat panas...rasanya kuantan sangat2 panas... dah sampai port yang sesuai,bear dengan housemates dia mulalah proses ber'bbq'... and tugas aku tinjau dua adik aku, si boboy dengan ada main air pantai... oh ye, untuk pengetahuan semua, tu first time adik2 aku tu merasa mandi pantai... hahaha... kesian... tapi seronok tengok dorang sangat2 excited... tu terbukti bila dorang pergi berendam dalam air tu dengan baju2 dorang... yang bagusnya pula, memang kitorang tak bawa baju lain untuk dorang.. tuala pun tak bawa... sebab kan plan nak bbq je tepi pantai... ingatkan adik2 aku tu tak berani nak bermain air dengan bunyi ombak yang gler kuat memukul batu2 besar kat situ... xpe, layankan je dorang2 tu... nama pun budak...

oleh sebab bbq ni dengan family, so xley la lama2... tambah lak adik2 aku kecil lagi kan... kitorang sampai ke rumah sewa adik aku tu semula dah dekat 9.30 malam kot... after mandikan boboy dengan ada, dorang pun terus tidur... penat agaknya main air... hehe... lepas tu lepak2 sekejap dengan bear and kawan2nya sebelum kitorang masuk tidur...

pagi tadi pula bangun awal... sebab my mama dah lapar... huhu... ajak bear cari sarapan pagi... makan sekenyang2nya... oleh sebab ada plan lain nak buat, kitorang gerak awal... dalam pukul 11 pagi agaknya... destinasi seterusnya... maran...

haha, akhirnya sampai juga aku ke rumah maran di maran... ngeh2...kitorag datang makan je pun... alang2 satu jalan untuk balik ke sini semula...huhu, penemuan baru yang baru aku temui di sana... xpe, ada masa lagi nak explore penemuan tu...

after zohor camtu, kitorang gerak balik beriringan... hihi, berlakulah adegan potong memotong antara aku dengan maran...tapi kitorang berpisah di tol gombak sebab maran nak ke rumah ayus katanya... kalau aku sorang je bolehlah join sekali tapi sebab adik2 aku dah meragam... huuu... rasanya sampai ke rumah dekat2 pukul 5 petang kot... tak sure...

tapi alhamdulillah, selamat sampai... and of course, aku penat yang teramat... tapi masih mampu nak mengarang di entri kali ni... summary untuk aktiviti aku weekend ni... next weekend aktiviti lain pula... ngeee...

* karang saja tapi tak sempat upload... ngantuk sangat malam tadi... ni baru berkesempatan... dan paling sedihnya sebab tak dapat upload gambar sekali kat sini lagi... cable kamera tak jumpa... huhu... nanti dah jumpa baru update!





Pssttt: my mama ada bagitau hasratnya untuk berkunjung lagi ke kuantan... tak puas katanya... boleh mama, asalkan duit minyak and tol mama yang sponsor... hahaha...



No comments: