Tuesday, February 8, 2011

Pasrah...


baru sempat nak update blog... semalam sampai rumah dah malam, tak mampu nak berjaga lama2 sebab badan penat and lenguh yang teramat drive dari kampung... tambah lak jalan agak jam dari raub ke bentong... otak pula penat melayan adik bongsu aku yang merengek2 dalam kereta sebab demam... macam2 dugaan lain lagi la untuk sampai ke rumah... tapi alhamdulillah, dah selamat sampai...

balik ke kampung dengan tujuan nak relax2 dan ringankan beban otak dari berfikir soal kerja... tapi tak sangka menambah beban yang tak terduga... hanya aku and keluarga je yang tahu... oh tak juga, my abah tak tahu pasal ni... adik2 pun tak tahu... just mama je yang tahu... tapi xpela, aku dah usahakan apa yang terdaya untuk diri aku sendiri... cuma sekarang ni aku berserah pada Dia untuk semuanya...

cuma sampai sekarang aku masih tak sangka ada insan yang sanggup sakitkan aku macam tu sekali hanya kerana sakit hati and tak puas hati dengan aku... ingatkan berpelajaran and lebih arif bab agama ni otak pun dapat jauh la dari segala perkara yang tak seharusnya kan? tapi tak juga, manusia tetap manusia... walau setinggi mana pun "iman" seseorang tu, tetap akan melakukan kesilapan... oh tak, kesalahan...

berani kau "buat" aku kan?

and untuk kesalahan yang kau buat pada diri aku tu, aku takkan maafkan sampai mati pun... never! tak pernah terlintas kat fikiran aku yang kau boleh bertindak macam ni... tapi ternyata kau memang bengong! dan untuk tu, aku benci kau! kau faham tak? aku benci kau kerana tindakan kau ni... bersyukur lah aku tak berminat nak membalas balik apa yang kau buat dekat aku ni... kesian sebenarnya kat kau walaupun aku lebih kesiankan diri aku sendiri... tapi xpe, kau tetap akan dapat balasan tu... bukan dari aku tapi dari Dia or maybe dari seseorang yang lain... kita tengok jela nanti... and harapnya kalau time tu tiba, aku takkan tahu pasal tu sebab aku tak nak tambah dosa aku bila aku ketawa mendengarnya...

kau dah bahagia tapi tetap tak puas hati dengan aku? patutlah tiba2 muncul... rupa2nya nak merisik tindakan kau tu menjadi or tak ye? bila dah tahu menjadi, terus senyap... wah2... memang gler bagus otak! kau fitnah aku macam2 dekat mama aku sendiri, aku tetap diam... tapi sikit pun kau tak rasa nak insaf... ni kau tambah pula masalah pada aku... hope kesabaran aku tetap ada untuk menghadapi semua ni...





Pssttt: memang bengong!!!


No comments: