Thursday, August 12, 2010

Terawih VS Ngantuk!


hahaha... korang gi terawih tak sepanjang 2 hari puasa dah ni? maknanya dah 3 kali terawih... pergi ke tak? tak ke pergi? ngeee... sama je tu yek? jangan marah ok? bulan puasa ni... banyakkan bersabar...

actually baru malam ni aku sempat pergi terawih dekat surau kawasan perumahan aku ni... malam first terawih aku dalam komuter otw balik ke rumah aku dari ukm... semalam pula aku pergi surau dengan my mama... tapi huh! penuh beb... nama pun surau kan... kecil je pun... tambah2 lagi bahagian perempuan... setahu aku tahun lepas dan yang sebelum ni yang pernah aku gi terawih, xdela sampai penuh camni sekali... perkembangan yang baik kan? baguslah...

tapi yang aku tak berapa puas hatinya sebab mak2 yang datang untuk terawih ni bawa sekali anak dorang... yang mana dah pandai solat, memanglah join sekali... yang mana kecil2 tu duk main kejar2 kat taman permainan... 

untuk pengetahuan semua, surau kami terletak bersebelahan dengan taman permainan... lebih tepat lagi di taman permainan... agaknya pemaju kawasan kami ni tak cukup tanah yek untuk bina surau...kalau setakat budak2 tu duduk bermain xpela... ini siap menangis2 lagi... adoiii... hilang kekusyukkan... dahlah tambah dengan mengantuk dengar imam duk baca surah mendayu2 meleret2 bunyinya... tak salah imam tu nak baca camne yek? tapi agak2 lah... dahla mendayu, slow plak... pastu sebutan kurang jelas... maybe mikrofon bermasalah...

serius aku ngantuk! rasa macam terhuyung-hayang pun ada kejap2... tak stabil... tambah2 tengah berdiri tegak... nasib masih mampu melawan mata ni... nak salahkan syaitan, xleh yek? syaitan kena tambat... hahaha! salahkan diri sendiri...

yang aku lagi pelik tu, abis je witir boleh plak mata aku ni hilang mengantuk! terus segar... apekah?

xtaulah kerajinan aku nak pergi terawih ni sampai tahap mana je kan... selalunya bila aku dah sampai satu tahap yang macam memotong rutin pergi terawih ni, terus bersambungan rutin tu terpotong... tahun seterusnya pula la baru bersambung semula... ha... buruk perangai kan?

tapi insyaallah selagi termampu kaki aku ni melangkah pergi surau tu, aku pergi... plus my mata dapat menahan rasa mengantuk yang selalu bermaharajalela time solat... lawan!!!





Pssttt: moga terawih menang dan ngantuk kalah...

No comments: