Friday, October 29, 2010

Kemalangan Telahpun Berlaku Pada "Mereka"...



waaa... broadband aku bengkok! my lappy tertiarap! dorang telah mengalami kemalangan yang tidak disengajakan pada pagi2 buta tadi...


camni ceritanya...

kitorang tengah tidur... my mama, 2 orang adik aku telah mengecilkan badan mereka untuk tidur bersama aku malam tadi... biasa pun selalu gak macam tu... tapi entah kenapa pagi tadi tanpa diduga aku terjaga sebab dengar bunyi macam benda jatuh... dah macam bunyi kut bunyinya... aku fikir adik aku si ada tu yang jatuh sebab dia dah banyak kali jatuh katil bila tidur dengan kakak dia si ayuni tu...

terjagalah aku ni, terus bangun! "aik, si intan ni ada je atas katil... habis apa yang jatuh?"

wuuu... dalam kesamaran gelap2 pagi kul 2 lebih tu, aku nampak my mama tengah angkat my lappy yang tertiarap atas lantai... aku tergamam dah... dalam hati, "habislah lappy aku ni... dah la usang, terhempas plak..." tapi muka aku budget relax sambil bangun buka lampu dan tengok apa yang jadi... muka agak tegang bila mama pegang broadband aku... erk! bengkok!

my mama macam selalu, kalau dah nampak muka straight aku confirm agak gelabah... boleh nampak dari raut wajah mama kesayanganku tu... terus keluar dari bilik aku, bawa sekali si kecil alya...

"arghhh... cepat2 try on lappy..." aku cakap dalam hati jela... dah la nak on lappy tu pun ada caranya... pen... garfu... semua ada dalam bilik aku tu untuk buat prosedur menghidupkan my lappy...

alhamdulillah, hidup lagi lappy tu walaupun mengalami hentakan yang amat kuat tanpa bantuan daya serapan seperti carpet ke... tilam ke... hanya lantai simen yang berlapik tikar getah... huuu... nak ketawa pun ada tengok broadband aku tu... bengkok... tapi try la cucuk pada my lappy... sekali lagi alhamdulillah still dapat detect ke"broadband"an tu...

hehe... pagi tadi aku bagitau my mama yang broadband kena hantar kedai kot... bengkok xleh nak betulkan... hihi... my mama pun kata esok pergi sama2 tengok camne... gelak2 aku dengan ayuni dengar cerita my mama yang gelisah lepas keluar dari bilik aku pagi tadi... risau aku marah katanya... tambah lak pagi tadi masa bersiap aku senyap je, tak bersembang dengan my mama yang tengah memasak untuk bekal aku... actually tak tahu pun apa yang mama bekalkan untuk aku ni... lunch nanti baru tau... hihi...

aku tak marah pun dengan my mama, memang tak sengaja la kot tersepak meja tu sampai terbalik harta pusaka yang banyak berjasa sepanjang aku study 3 tahun kat ukm... tak apa mama, benda dah jadi... pasal broadband tu jela maybe ada masalah sikit... nanti akan diselesaikan...

tak sempat nak snap gambar broadband aku yang telah bengkok itu... nantilah, di lain entri...





Pssttt: goodluck again to him for today's paper... sorry menyemakkan inbox dengan my message yang merepek je pagi2 buta tadi...


No comments: