Thursday, October 28, 2010

Sakit Dan Rasa Malas Teramat...



hari ni dah masuk hari ketiga gastrik aku ni... semalam pergi klinik, doktor bagi ubat je... siap pesan aku makan on time... doktor tu ingat aku diet apa? xde masa nak diet sekarang ni... makan je cuma selera tu kadang2 xde... nak buat camne kan?


my colleague suruh minta mc je ha... tapi aishhh, berat plak rasanya... dah la aku ni baru kerja, belum confirm lagi... dah macam2 nanti bos aku fikir... " belum confirm dah ada banyak masalah kedatangan..." aku rasa la bos aku akan fikir camtu...

tambah lak hari tu aku dah minta satu hari unpaid leave sebab nak balik kampung raya haji ni... bukan saja2 ok... company ni yang bagi cuti sehari je untuk raya haji, mana cukup... siapa yang kampung memang stay area sini xpela...

adoiii... nak buat kerja pun tak senang dengan sakit camni... rasa macam nak gi jumpa doktor tu sekali lagi dan minta mc... tapi tak boleh... task skang belum settle, dah datang task baru... pening2... user yang request plak hanya tahu benda tu nak siap cepat... bukan nak faham aku ni budak baru la wei kat company ni...

sekarang baru aku tahu pentingnya documentation untuk sesuatu projek... sebab... bila aku dah kena sambung projek dari previous staff yang dah resigned, ha... terkapai2 aku nak faham... dah ambil masa untuk faham benda tu... tu satu hal... tiba2 dah jalan kerja tu cantik je ada plak timbul masalah... aku rasa macam senang je sebenarnya kalau dapat cari sebab kenapa jadi masalah tu, tapi aku tak dapat cari kat celah mana orang tu sorok benda tu... bengang kot...

haha... hari ni aku tak buka lagi projek aku tu... sebab utama, mood belum ada... second, ketua aku macam tak datang je hari ni... third, macam dah tahu je aku takkan jumpa walaupun dah cuba ikut 'treasure hunt' projek ni satu persatu... actually, aku mengharapkan orang tu akan bermurah hati memberitahu kitorang mana dia sorok benda tersembunyi tu... hehe... agak2 ada harapan tak?





Pssttt: hari ni dia ada 2nd paper untuk final exam... wish him goodluck...


No comments: