Saturday, November 6, 2010

Aku Diuji Lagi...

salam siapa yang membaca...

hari ni plan semuanya macam tak menjadi... actually plan nak kuar tengok wayang movie mastermind 3d dengan ima, amal dan arip... then tiba2 amal tak jadi disebabkan hal yang tidak dapat dielakkan... pastu ima pun ak jadi gak join sebab hal yang tak dapat dielakkan gak...

so tinggal aku dengan arip la ye? oh, tidak boleh begitu... aku tidak mahu menimbulkan masalah bagi sesiapa... so aku ajak adik2 aku si bear, epan, ayu dan seorang sepupu aku join sekali... awalnya dorang ok je...

tengahari tadi lepas aku dah bersiap, dorang cakap tak jadi la plak... malas tengok cerita kartun katanya... sebelumnya tu plak arip dah bagitau kedatangan dia bersama kawan perempuannya terpaksa dibatalkan sebab hal yang tak dapat dielakkan juga... huhu...

pagi tadi aku dah memang terasa kurang sihat, pening2 dah kepala aku ni... tapi sebab adik aku si ada yang berumur 4 tahun lebih tu dah bising nak mengikut aku, jadinya aku bawa la dia bersama2 adik aku ayuni... kiranya kami bertiga jela...

kitorang keluar dah 2 lebih time tu walaupun plan awal nak gerak pukul 2 petang... movie yang kami nak tengok pula pukul 2.45 petang... ditolak jalan yang tak berapa nak jam, kitorang sampai dalam 2.35 petang...cepat2 kitorang naik ke tingkat atas untuk beli tiket... nasib sempat...

sebelum masuk ke hall 6 yang memang dikhaskan untuk 3d tu, aku bawa adik ada aku ke toilet dulu untuk buang apa yang patut... my mama dah pesan supaya dia tak buat hal nanti masa tengah syok tengok movie... aku agak risau sebenarnya kot adik aku tu buat hal sampai nak kuar awal ke kan... rugi lah nanti sebab tiket kitorang dah habis rm48... nasiblah dia dapat stay dalam hall tu sampai habis cerita...

memandangkan adik aku tu dikira pendek lagi, macam kesian kat dia sebab kena memanjangkan kepala sedikit untuk tengok dengan jelas... dahlah kena pakai kaca mata 3d tu kan... kejap2 aku tanya dia nampak tak kartunnya, rasa pening ke tak... sebab aku memang dah terasa pening... perut pun dah memulas... dia pun dah mula tunjuk loya2 dengan cakap sakit perut dia tu... haishhh, agak bising jugalah kami walaupun hanya bertiga, perempuan pula semuanya... tapi aku cuba jadi kakak yang terbaik time tu... huhu...

habis je movie tu terus aku gi toilet... pening sangat... risau pula nak drive balik tapi aku gagah juga lah... memang kondisi badan terasa lemah sangat time tu... tambah lak dengan sejuk aircond hall tadi... alhamdulillah, kitorang selamat sampai ke rumah... terus aku melabuhkan diri depan my mama sebab aku dah tak larat sangat...

time tu juga adik aku si bear suh teman dia beli tiket kat putra sebab dia nak balik ke kuantan dah esok... aku suruh dia urut aku... kalau aku tak rasa bertambah sihat sikit, memang dia kena ajak kawan dia la teman... berusaha dia mengurut aku... haha...

memang terasa badan still tak ok, tapi sebab kesian kat adik aku yang jarang balik tu, aku gagah juga lah membawa dia ke putra... tapi sebagai backup, aku ajak my mama sekali... kot la aku dah gila2 tak larat nak drive, my mama boleh gantikan sebab mama je ada lesen... tapi nak suruh mama je yang pergi terasa kesian pula...

rasa nak menangis drive dalam keadaan badan aku yang sakit sangat, urat terasa berdenyut2, kepala pening, tambah lak hujan renyai2... lagi tambah pening... tapi untuk mengelakkan perkara yang tak diingini berlaku, agak perlahan la pergerakan kami... nasib family aku memahami... dan tadi aku terasa perjalanan kami sangat lama sekali...

cuaca sejuk menambahkan gelodak dalam perut aku ni, terasa nak muntah... dahlah perut ni kosong tanpa berisi apa2 hari ni... sangat tak ada selera...






Pssttt: skang ni tunggu masa nak ke toilet saja dan keluar dengan keadaan yang longlai... huhu...

No comments: