Sunday, November 28, 2010

Terima Kasih Kak Wan...

hihihi... "jom shida, kita gi kutip kerang, remis sabtu ni..."





semalam, aku join family kak wan dari office sebelah aku tu gi picnic kat jeram... aku kata aku akan follow kalau liza dengan kak ida join sekali sebab segan la kan, tu picnic family dia... paginya tengok phone xde apa2 mesej pun dari dia... so ingat tak jadi dah la... tapi dalam pukul 11 pagi gitu, kak wan telefon kata jadi...

oleh sebab dah janji camtu, aku pergilah... kak ida jemput aku pastu gi puncak alam... then dari sana naik kereta dengan liza, kereta kak ida tinggal je kat petronas... time tu dah kul 2 petang lebih gitu lah... kitorang sampai kat pantai dalam kul 3 petang dah...

nasib sampai sana, family kak wan dah siap2 masak ayam bakar... so kitorang makan lah sebab perut dah ras lapar sangat... on the way pergi tu pun kitorang dah menyinggah tepi jalan beli goreng pisang, tak tahan perut berbunyi... hihi... makan banyak...

after makan tu plak kak wan ajak aku, kak ida dengan liza pergi beli ikan dari peraih yang dia kenal... masuk2 kampung juga lah... memang confirm aku tak ingat jalan punya... kitorang sampai tu, kak wan beli macam2... udang besar, ikan, ketam... sempat juga kak wan belikan ikan untuk aku bawa balik... baik sungguh... pastu kitoang gi beli kerang... eh2, kak wan juga yang beli... kitorang ikut je... tapi ni kak wan belikan sebagai belanja untuk kitorang je... 3 kilo seorang... kak wan memang tak lokek, dia nampak remis banyak, dia belikan juga untuk kitorang... orang nak bagi, kita ambil jela kan... lagipun beli terus dari orang kampung lagi murah dari beli kat pasar... thanks la ye kak wan...

dalam pukul 5 lebih camtu baru kitorang balik ke tempat picnic semula... time tu dah tak panas... so bolehlah berjalan2 tepi pantai sambil tengok orang kutip kerang dengan remis...tapi tak lama sangat la sebab air dah pasng time tu... yang penting dapat snap beberapa keping gambar kenangan...



mari makan ais-krim... kembali ke zaman kanak2...




aku dengan liza...




aku dengan kak ida...




ni la kak wan...





Pssttt: teringat kenangan...


No comments: