Tuesday, September 6, 2011

Bye mek... bye tok ayoh...


sedih muka dorang setiap kali anak cucu dah balik ke rumah masing2... oleh sebab family aku yang paling last blah dari kampung, so memang terpancar la kesedihan kat muka dorang tu... tambah lak tok ayoh tu, memang takkan nampak muka dia babai2 kat anak cucu yang nak balik... sensitif orangnya walaupun tak ditunjukkan depan kami... hihi... lelaki la katakan...

plan nak gerak pukul 9 pagi... tapi jadinya kul 11 pagi baru gerak...nape?ha... tu semua mama punya pasal la... nak gi pasar la kejap katanya... nak beli keropok ke ape ke yang boleh dibawa balik... katanya kejap, tapi berjanggut juga kalau menunggu tu... nasiblah khidmat aku diperlukan di kedai makan makcik aku yang tepi jalan tu... tolong lah mana yang patut... tapi sebab geram deengan mama punya pasal, tak makan langsung pagi tu... minum air je...

pukul 10 lebih tu mama dah siap shopping2 di pasar. eh, nak sarapan pula katanya... ha, layankan aje... masa tu la adik aku call tanya kami kat mana... dorang dah sampai dabong, kalau tunggu kami yang belum bergerak tu buang masa je, so suruh jela dorang teruskan perjalanan... tak perlu tunggu2 kami...

macam yang aku bagitau, kul 11 pagi baru kami bergerak...dengan perasaan geram yang terbuku tu, agak lama la juga nak lembutnya... muka aku memang tegang gler ar rasanya... sunyi je dalam kereta... kalau ada bunyi pun sebab adik2 aku buat bising... kena marah sikit dengan aku, diamlah kejap... lepas tu bising lagi...budak... budak...

masa balik ni lagi teruk rasanya... jela, matahari dah tegak di atas, tambah lak jalan dah macam semut... berderet2... jam kot... boleh dikatakan area raub sampailah ke karak memang jam... baru nak tekan minyak lebih2 dah kena tekan brek semula... tak puas rasanya... badan dengan tengkuk aku ni takyah cakaplah punya lenguhnya... hu...hu...

kami berhenti makan la juga sambil untuk solat zohor kat masjid di kuala lipis... masjid tu pun rasanya memang jadi port berkumpul setiap kali musim raya tiba...siap ada orang menjual air kat depan masjid tu ha... bagus dorang pandai cari duit...

masa kami stucked kat karak, adik aku tepon tanya dah sampai mana... sebab dorang dah sampai... untungnya la dorang time tu sebab naik motor kan... tapi tu pon bahaya juga... berhati2...

alhamdulillah selamat sampai... pukul 7 malam dah masa tu masa kami sampai... oh, yang ini memang buat aku merana... sakit kepala sejak dari kampung tak hilang2... memang terbaik malam tu...langsung takley tidur... migrain!!!





Pssttt: dahdiurut oleh mama barulah dapat melelapkan mata sedikit...

2 comments:

aamalinaazman said...

aigooooooo
hebaaaaakkk ah ida
hehehehe
cian die ye..
tu dah elok ke x migrain tu?
pi mkn dan hidu bawu sunkist bebanyak eh =]

shIdA said...

mmg terbaik skit kpale tu imot... lg sakit ble cari ubat xde la plak... nk gi klinik mlm2 bute mls...

haha... tp skang da ok, dpt mc shari isnin tu...