Sunday, May 23, 2010

Kaki... Cepatlah Sembuh...



arini 23hb... aku bangun kul 1 petang... lebih kurang 12 jam aku tidur dari malam tadi... sangat penat... aik? takde training ke arini?

sebenarnya arini ada training kawad... tapi disebabkan kaki aku yang still tak mengizinkan aku untuk berlatih... terpaksa aku restkan untuk sehari ni... sehari je? sembuh ke? ntahlah... just berharap lebih elok dari semalam...

semalam training kawad... dengan encik rahim, rsm kitorang kat palapes ukm ni... pagi2 lagi dah kena ambil senjata... tapi hujan la plak semalam... dah reda gitu, kitorang buat preparation untuk pemakaian pangkat bagi 3 orang staf jurulatih kat markas palapes kitorang tu... salah sorangnya ialah jurulatih peringkat senior. tengah buat raptai untuk acara tu. kejap2 hujan turun... macam orang kata la kan, hujan rahmat... betul tu... memang ada rahmat... habis je acara pemakaian pangkat tu. latihan kawad kitorang pun start la... padang kawad tak sepanas kelmarin sebab masih basah dengan hujan... dapatlah kitorang berlatih dengan ok sedikit... cuma bila dah tengahari gler tu. baru la terasa panasnya... kaki aku yang sakit ni pun mulalah berdenyut2 macam nak pecah... aishhh... sabar... terpaksalah aku telan ubat tahan sakit lagi jawabnya time tu...

lepas makan tengahari semalam, kitorang ada latihan untuk ambil watikah plak... watikah pun kena berlatih sebab nanti nak ambil skrol depan sultan... so, protokol is the first! chaiyok batch 29!!!

dalam kul 4.30 petang gitu, aku dan yang terlibat dengan konsert diraja ukm dapat balik untuk wat persediaan... kul 5 petang ada raptai kat dectar... lepas raptai sekejap, dapatlah balik untuk berehat sekejap dan bersiap apa yang patut untuk malamnya... sebagai urusetia konsert diraja ukm kali ke-40...

majlis bermula kul 8 malam... tapi tunggu kedatangan vip dan kerabat2 diraja saja dah sampai kul berapa ntah... pastu baru la konsert bermula... sangat cantik pemandangan kat dectar time tu... tengok konsert sambil makan... kitorang pun dapat makan gak time tu... hehe... tapi enu x sedap sangat la... seafood je banyak... memang bermaharajalela la kuman2 yang telah menyakitkan kaki aku ni... tambah2 lak kealergian aku... nak wat camne, perut tengah lapar... ak bantai jela apa yang ada...

habis majlis dalam kul 11:30 malam... aku terus balik bilik dan bersiap untuk gi klinik dengan my bf... cari punya cari, xde dah klinik buka malam2 camni... akhirnya jumpa la pusat rawatan islam az-zahrah kat bangi tu... kena lah caj rm49.80... apsal la x genapkan je rm50 yek? kan senang... 20 sen je pun bakinya... habis terus duit yang ayah aku bank-in untuk aku gi klinik... nasib cukup duit time nak bayar... x puas hati doktor tu macam marah je kat aku sebab aku tutup luka2 tu dnegan plaster... adoyai... x tutup nak jalan camne beb? kaki tengah sakit... lagipun aku nak kena berlatih kawad... doktor tu suruh restkan kaki kejap sebab kaki kiri aku ni dah bengkak...

ha... tu la nak dijadikan cerita kenapa aku x pergi training kawad arini... bukan saja2 ye kawan... terpaksa... tapi sok aku nak pergi, hope kaki ni bertambah baik sikit lagi...doakan ye kawan2...





Pssttt: kaki adalah aset yang paling utama untuk kawad... sayangilah kaki anda... bersyukur x jadi cam aku, sangat sakit beb...


No comments: