Thursday, May 13, 2010

Malas Sangat...



hohoho... memang pemalas aku ni kan? malas basuh baju... malas lipat kain... dah bertimbun kat atas katil tu ha... malas nak main semula game2 kat fb aku tu... malas nak kuar isi minyak motor... bla... bla... bla... semua mende nak malas! termasuklah update blog aku ni ha...

dah beberapa hari tak update blog aku... dah tertinggal banyak events yang aku nak kongsi kat korang2 yang membaca blog aku ni... tapi nak wat camne, sifat malas aku datang ha... kena la layan... hehe... ni pun aku melawan jek malas2 aku ni... alhamdulillah, dapat la buat beberapa perkara sejak dari pagi tadi...

buat apa je? well... pagi tadi memang sangat malas bangun dari tidur, sebab penat sangat ber'bbq' semalam... bbq? ha... tu salah satu peristiwa manis yang tak sempat aku nak abadikan semalam ke dlaam blog ni... sebba sangat penat... ber'boling'an dengan budak2 kelas aku pun x sempat gak nak update... xpe, japgi ye...

penat!!! pagi tadi aku basuh baju2 aku yang dah bertimbun dalam baldi tu ha... terkejut sebab baru kelmarin kot aku dah memesinkan baju2 aku yang banyak ke dalam mesin basuh berbayar rm2.50 tu... hari ni dah bertimbun semula... tambah lak memang kena memberus baju yang terkena tepung semasa bbq semalam... apa plak kaitan bbq dengan tepung? ha... tunggu2...

dah siap bab membasuh, menjemur... dan melipat... eh, melipat baju belum agi... ada je atas katil tu... hasil jemuran kelmarin... kikiki... nanti akan disetelkan sebelum aku balik rumah esok... aku gi isi minyak motor tadi, rm3 jela... duit kering dah... dah balik isi minyak, terus je gi fakulti... amik borang untuk hantar tesis yang dah dibuat pembetulan, terus plak gi ketuk pintu bilik lecturer aku tu... puan hazilah... fuh! nasib baik dia ada... risau dia xde je... leceh la nanti... leh plak terlupa nak beli cd untuk burn hasil2 tesis aku, dah kena memanjat bukit za'ba untuk gi cari cd kat kedai fotostat... beli 2... spare kalau cd tu xleh burn macam cd2 aku yang sebelum ni... hampeh tul! 

terus berkejar balik ke bilik aku semula... ima ada lagi, minta dia burn cd untuk aku coz my lappy x boleh nak burn cd... xtau nape... dah sampai hayat dia kot... hehe... dushhh!!! xleh gak... jadi sama macam sebelum ni... fikir2... nasib baik ayus leh burn cd kat lappy dia... lepas aku balik dari lunch kat unikeb dengan dayah dan ima, balik semula ke blik dan terus gi bilik ayus plak... wow! aku rasa penat! 

yeahhh!!! cd dah boleh burn... aku wat 2 copy... 1 untuk hantar kat pejabat, 1 agi untuk diri sendiri... ok, rushing lagi ke fakulti semula... nak hantar tesis... setel!

berjalanlah aku dengan slow ke parking motor... rasa lega sangat... tesis dah hantar... leh balik rumah dnegan hati yang lega sikit... panasnya cuaca hari ni... rasa nak pengsan berulang-alik dalam panas walaupun naik motor... serius panas!

glup2... aku menghabiskan air masak kat bilik aku ni... sangat dahaga sekali... lagi satu tabiat malas aku dah datang... malas nak masak air... hehehe... sepatutnya plan mahu bermandi-mandian air sungai tekala petang ni, tapi langit macam tak mengizinkan je... dah bunyi guruh2... plan b datang... apekah? weee... tidur time... mesti syok kan? tapi mata ni xleh tidur lagi... tu yang leh rajin sikit untuk menaip kat entri ni...





Pssttt: dah habis cerita aku untuk hari ni setakat time aku menaip ni la... mahu aku share 2 peristiwa yang terlepas update tu ke? tunggu... hehe... next entry please...








No comments: