Friday, May 21, 2010

Sehari Di PULPAK, Kem Sg. Udang, Melaka...



gayat? hahaha... tu penyakit aku yang xleh nak ubah... tapi jangan cakap aku x mampu nak wat aktiviti yang menguji kegayatan aku k...

first time in my life at kem sungai udang, melaka... aku dah buktikan gayat tu satu penyakit yang boleh diatasi sebenarnya...sikitlah...

aku wat flying fox, abseiling dan repelling dari ketinggian 90m... bapak punya tinggi... mau aku tak gayat gitu? tapi serius rasa best gler wat menda tu... mula2 sebelum wat memang takut... tapi lepas je wat flying fox, rasa gayat aku dah kurang... kalau tak masa panjat tangga untuk wat menda tu pun aku dah gayat kot... ngeee...

masa sebelum kitorang wat aktiviti2 yang betul2 mencetuskan stress pada diri aku sampai aku tak nak makan... risau terkeluar balik... kitorang dah dibahagikan kepada 2 group besar... 1 kumpulan wat flying fox, abseiling dengan repelling tu dulu... baru ke aktiviti yang ke2... sama la gak sebaliknya... group aku wat menda ni la...

aktiviti ke2 kami menguji gayat gak... sebab bangunan (bangunan ke?) tu rasa bergoyang bila angin tiup... xtau la bila menda alah tu dibuat... macam rentas halangan la... tapi bezanya halangan tu tinggi2 semuanya... bukan atas tanah... 

first sekali kena lepas berjalan atas satu tali dengan tangan berpaut pada satu tali kat atas sampai ke halangan kedua... 

halangan kedua ni agak kelakar dan comel sikit... macam katak kalau tengok bayang2 kat bawah kitorang tu masa wat halangan ni... ada 2 tali selari... kena mengengsot camtu la guna kekuatan tangan dan kaki untuk sampai ke halangan ketiga...

halangan ketiga ni memang bagus untuk bakal model2... catwalk atas laluan yang sempit... wooo... risau kot takut jatuh... tapi ada jaring la kat bawah tu... dan bawah jaring ada kolam... tapi kalau jatuh, kitorang kena buat semula... nasib semuanya lepas...

halangan keempat ni plak lalu atas titi gantung yang diperbuat dari tali... ala2 jambatan tamparuli gitu... hehe... aku dapat lepas dengan jayanya walaupun bergoyang2... fuhhh...

halangan seterusnya iaitu halangan terakhir bagi aktiviti kedua kami ni adalah mengengsot atas balak... macam membonceng motor, pastu kita mengengst ke depan dan ke depan... giler panas balak tu... merah tapak tangan aku... nasib tak melecur jek...

aktiviti ketiga kami plak start lepas break untuk makan dan persiapan diri yang lain... dalam pukul 2.45 petang gitu la... berlari ke bas dan kitorang di bawa gi kat tepi pantai... huuuuu... seronok... mahu mendayung perahu besi... tapi sebelum tu kena pt sikit... usung perahu besi tu dulu se'round' sebelum bawa ke gigi air... pastu meneruskan dayungan mengelilingi checkpoint yang dorang wat... in... out... hehe... semangat2! 

penat bahu aku... melecet kot duk mengusung perahu berat tu... xleh blah tul...

psiko dari jurulatih di sana xyah cakap la... memang ada... komando la katakan... apa yang kami lalui tu hanya sedikit je kot dari latihan dorang... asas je...

my kaki still sakit... tambah lak masa aktiviti ketiga tadi... memang aku menahan jek sakit ni... hope untuk latihan sok, aku dapat bertahan macam ni juga... dan harapnya sakit aku ni cepat sembuh...


sok kawad... ngeee...





Pssttt: seronok sangat hari ni walaupun penat yang teramat...


1 comment:

Anonymous said...

Kalau nak menjadi anggota beret hijau ,, macam mana ye ?? nak apply kat mana ah ?