Monday, October 31, 2011

OYL Team Building - Day 1


hehehe... akhirnya aku baru berpeluang nak update pasal program team building yang aku join isnin dan selasa lepas... oleh sebab program tu 2 hari, so baik rasanya kalau aku update pasal hari pertama dulu kot dalam entri ni... bukan apa, aku ni tak suka menaip entri meleret2, kang korang yang membaca ni juga bosan nak habiskan pembacaan... entri untuk hari kedua, next k... ok, mari membaca ye...



24/10/2011

aku dengan peserta2 team building yang lain dah berkumpul depan gate company kami seawal 6 pagi... sebab kalau follow tentatif program, 6:30 pagi suppose kitorang dah bergerak menuju ke lumut...tapi biasalah kalau menunggu orang ni kan... then ada pula 2 orang peserta yang tak dapat hadir di saat akhir disebabkan mc... oh, ye ke tu? xpela, tu dorang punya pasal... so after dah cukup orang, kami pun bergeraklah... rasanya dalam pukul 6:50 pagi kot lebih kurang la... then dalam bas, kitorang diberi sarapan nasi lemak rendang ayam... oh sangat berselera makan time tu... maklumlah aku bangun awal kot, pukul 5 pagi lagi... mana tak lapar jadinya perut time tu... dan macam biasa, aktiviti selepas makan tidur la... tu kelemahan aku kalau naik bas untuk perjalanan yang lebih dari sejam... cepat mengantuk... kroh3 la apa lagi... haha!

perjalanan kami mengambil masa 3 jam juga la untuk sampai ke orient star resort kat lumut tu... masa sampai, aku tengok jam tepat2 9:50 pagi... hehehe... oleh sebab masih awal kan sampai, so kami simpan barang2 kami dalam hall tempat program kami dulu sementara tunggu tengahari untuk check in bilik masing2... sebelum start program, kami minum pagi dulu sambil menjamu mata tengok laut... oh, angin sepoi2 bahasa...

kami diberi briefing serba sedikit pasal program dua hari kami tu dan kami diagih2kan mengikut bilik masing2... kami diberi masa untuk check in barang2 dulu dan terus lunch before program start pukul 2 petang...




2 petang, program pun bermula... 3 in 1... maksudnya time ni kami belum dibahagikan kepada 3 kumpulan lagi... so macam2 lah yang ditanya then siapa yang rajin menjawab dapatlah point...




3 petang, still dalam hall... indoor activity... raiders of the lost ark...

4 petang, outdoor activity pula... the maze! masa game ni, kami dah dipecahkan untuk masuk kumpulan yang ditetapkan dah... dan kumpulan aku menggelarkan diri kami victory... hehehe... bagi membakar semangat sikit... kitorang main game ni kat tepi pantai... masa ni takdelah panas sangat sebab ada banyak pokok2 kan... nasib baik, aku dah risau kalau kulit burned jek... aku dah kembali jadi puteri lilin semula kot... ceh! untuk pengetahuan semua, kumpulan kami menang dalam ativiti ni... cayalah victory!!!




pukul 5 petang camtu, kami diberi masa setengah jam untuk balik ke bilik masing2 dan bersiap2 untuk jungle treking... tepat pukul 5:30 petang, kami berkumpul dan diberi taklimat oleh pihak resort yang akan mengetuai merentas hutan di bukit engku busu... dekat je dengan resort kami duduk tu... after dah bersedia,kami pun berjalan la kaki ke trek yang disediakan... cuaca agak baik masa kami mendaki tu... sempatlah kami ambil beberapa keping gambar pemandangan... kami sampai ke last trek dalam pukul 7 petang... sementara menunggu 15 minit masa rehat di atas tu, bergambar lagi la... tapi masa ni dah nampak langit dah gelap sangat dan guruh pun bunyi2 dah ha... memang aku dah agak akan hujan punya...




tengok jam tepat 7:30 petang hujan pun turun... makin lama makin lebat... masa ni kami tak sampai suku pun lagi berjalan turun... memang dah kesejukan... tambah lak dnegan gelap, harap pada cahaya juru2 trek kami je... akar2 kayu berlambak2... masa turun ni la aku terlanggar dahan, memang sakit tapi tahankan aje la... dah tak nampak kan... tapi agak seronok sebab dapat main air hujan... hujan bukit pula tu... memnag terbaik dari hutan la... hakhak!

oleh sebab hujan tu lebat sangat, kami sampai semula ke lobi resort dalm pukul 9 malam... seronok dengan layanan resort ni sebab dorang sediakan tuala untuk kami kot... clap2...

kalau ikut perancangan asal, kami akan terus makan malam, then baru balik bilik masing2... tapi sebab dah lencun habis, kami diberi masa sejam untuk mandi dan bersiap turun makan... pukul 10 lebih kami ada last program sebelum dibenarkan balik ke bilik untuk berehat dan tidur...




last2 k... kami kena buat persiapan banner untuk bergambar keesokan harinya... banner kami ialah oyl labyrinth 15... adalah maksudnya... masa ni boleh tengok muka masing2 yang kepenatan dan dah ada yang seleseme sebab mandi hujan... bila dah siap semuanya, sangat seronok dapat balik ke bilik dan bersedia untuk tidur... tapi aku rindu pada someone time ni, so calling2 sekejap then terus tidur dengan lenanya... woha!





Pssttt: tu jela gambar yang rajin aku masukkan kat entri ni... korang ley tengok banyak lagi kat my fb k... tata2... next entri please --> day 2...


No comments: