Tuesday, July 6, 2010

Balik Kampung... Cancel!



uwaaa... kenapa cancel?

semuanya sebab aku pergi interview it trainee tu la... ingatkan kalau dapat pun lambat lagi start tapi cepat la plak... khamis ni... damn! erkkk...

plan with my mama untuk balik kampung khamis ni terpaksa lah aku batalkan... tak dapat makan durian la gini... huhu... baru semalam mak cik bagitau durian kat kampung dah masak... sob3...

hari khamis ni aku start latihan .net selama 15 hari yang bekerja... dalam akhir bulan ni la habis latihan ni... latihan yang aku dapat ni free, tajaan kerajaan sepenuhnya... good2... actually under mdec gak... macam yang rozek dengan sepul join sekarang ni dekat ukm... hehe... bezanya aku nak kena naik komuter and lrt untuk sampai kat tempat training tu... tapi bersyukur la sekurangnya aku dapat juga join kan? hoyeyyy...

petang tadi lepas puas rehat2 sambil tengok tv, aku buka tenet... cari nak naik lrt dari mana untuk ke tempat tu... lrt yang paling dekat adalah lrt asia jaya... kena berjalan kaki sikit la walaupun sebenarnya aku rasa macam jauh juga... tapi tadi sempat usya2 kawasan, nampak ramai yang berjalan sebab dekat area tu ada kolej stamford... 

aku ada choice nak naik komuter dari sungai buloh or kepong sentral... bezanya kalau naik dari sungai buloh, kena keluar awal la masa my abah kuar untuk kerja... kalau naik dekat kepong sentral pula, aku kena tunggu bas dekat damansara damai... kalau hari my adik (epan) ada kelas kat tempat study die tu, ada la teman... tapi kalau bukan terpaksa naik sorang? berani ke? takut... tak kisah la mana2 pun aku naik, yang penting kena turun dekat kl sentral... sebab kena tukar naik putra lrt ke asia jaya ikut arah kelana jaya plak...ada siapa2 tahu berapa tambang dari kl sentral ke asia jaya tak? sebab nak kira bajet harian ni...

ada la alternatif lain tapi yang ini aku rasa cara yang terbaik dan tak perlu tukar2 tren banyak2 kali... hehe... cuma kena bersabar je... yela kan... menunggu tren ni memerlukan kesabaran... siapa yang menggunakan perkhidmatan ni akan faham punya la... hahaha...

masalah? aku ni tak suka masalah... itu la masalahnya... nak senang je... huhu... tak dapat la yek? kirim salam... kena la berusaha sendiri... agak2 ada yang nak culik aku tak? eee... perasaan... sila pukul kepala (dushhhX3)

my abah sangat gembira aku dengan mama tak jadi balik kampung... sebab jimat duit dia tak payah bagi kat kitorang... ngeh2... jahat kan?





Pssttt: sesat ke tak agak2 cari jalan untuk pergi interview? jawapannya, SESAT! sebab apa? itu jangan tanya sebab boleh menimbulkan amarah dalam diri aku ni terhadap seseorang...

No comments: