Monday, July 12, 2010

Day 1...



aku sampai awal beb pagi tadi... 8:30 pagi... kul 7.15 gitu my abah datang ambil hantar pergi ktm sungai buloh... nasib tak kena menunggu lama, komuter dah sampai... alhamdulillah juga komuter ber'mood' baik hari ni... xde tergendala technical problem macam selalu... 

sampai kl sentral terus beli tiket lrt ke asia jaya... naik je ke platform, wah... lajunya lrt.. terus sampai... seronok... sampai kat stesen asia jaya dalam pukul berapa ntah, tapi memang bagi aku awal lagi la... so, aku dengan senang hati berjalan makan angin ke tempat training aku tu... yeahhh! dah smapai pun...

sampai2 je aku nampak ada seseorang kat balik tembok, terus aku sapa dia... emma, my first friend kat situ... tengah sembang2, datang lagi sorang, sabrina nama dia... hoho... dah ada dua orang member... seronoknya hati xdela rasa bosan kan...

masuk je dalam lab, kena tunggu yang lain sampai... ada yang lambat sampai... disebabkan first day impression tak berapa bagus, sir yang mengajar kitorang tu dah pesan esok 9 am sharp dah ada dalam lab... wow! baru plan nak gerak lewat sikit...x jadi dah...

training asp.net kitorang pun bermula...

lunch time! tak sedar dah tengahari... punya la seronok duk main2 dengan coding... kitorang berkenalan juga la sesama kitorang... so masa rehat tu, aku lepak makan dengan lagi empat orang trainee... emma, sabrina, syakira dengan syarifah.

sesi petang start pukul 2 petang... pembelajaran berjalan lancar, seronok macam budak2 plak rasanya... kena menghiburkan hati, kalau tak mengantuk... so semua digunakan sebaik mungkin... opsss! kena cari group untuk projek nanti... tiga orang dalam satu kumpulan... aku, sabrina dan emma... ok la tu kan... sama2 nak dapatkan sijil microsoft, so kena bekerjasama...

balik agak awal, 4:30 petang dah dapat keluar... berjalan la kitorang bertiga ke stesen lrt... selaju mungkin aku jalan, nak ngelak sesak yang terlampau dekat kl sentral... walaupun tak berapa berjaya tapi ok la... turun je kat kepong sentral, dengan pantas gi bustop... horayyy, pakcik bas tunggu! sampai kat prima damansara dalam pukul 6 petang... 

sampai saja rumah...

"mama, kaklong lapar... makan dulu ye..." hehehe...

tengah berehat2 dalam bilik, teringat perbincangan sms antara aku dengan my bf pagi tadi... dunno la apa nak kena dengan nasib diri ni... pagi tadi masa berjalan ke tempat training, sangta xde mood... dah fikir apa nak luah dekat blog... tapi bila dah depan lappy nak mengarang, bercerita pasal benda lain... apa yang pasti dari semua kejadian yang berlaku pada diri aku telah menyebabkan aku benci pada seorang insan...



Pssttt: hope hari berikutnya lebih menarik dan bernasib baik...

No comments: