Thursday, April 15, 2010

Akhirnya Kempunan Mee Hun Tiaw Celup Tertunai...



alhamdulillah... 
kenyang makan mee hun tiaw celup!

mee + bihun + kuew tiaw ~~> (dicelup) = mee hun tiaw celup

tengahari tadi tak makan... sebab pagi tadi dah sarap dengan nasi lemak kan... so tiba-tiba tengah layan game kat facebook, kempunan nak makan mee celup datang semula... terus bgtau kat my bf la kan... cakap nak makan petangnya... dia ok je... my bf cakap dia nak rasa juga...

so, petang tadi kitorang kuar la gi bbb tomyam kat bangi tu... sebab memang aku tau kat situ ada mee celup... tapi x pernah plak nak order setiap kali datang sana... tapi kali ni memang nekad... wahhh... mee celup lup lup! sampai je abang yang mintak order tu, terus laju mulut aku order mee hun tiaw celup... and my bf nak mee celup... tengok akak yang wat mee celup tu rasa macam lambat jek siap... penuh ayu dia menyipkan hidangan kitorang... xpe, aku sabar...

ting ting ting... mee hun tiaw celup and mee celup dah sampai... clap2... apa lagi, terus la makan tanpa peduli orang sekeliling... bepeluh-peluh kitorang dibuatnya... datang plak petang kan, bahang panas tu still ada... xpe, pedulikan... yang penting, kempunan aku tertunai... 

tapi tengah duk makan tu, teringat mee hun tiaw celup kat kampung aku... untuk pengetahuan korang, kampung aku kat jeli, kelantan ok... aku kelahiran sana... walau member2 aku x caya aku asal kelantan pun, aku leh tunjuk bukti la.. my ic ******03**** ha... x tipu punya...

ha... nak cite ni... dekat dengan rumah mek aku, ada kedai jual mee celup tau... sedara mek aku juga la yang jualnya... x pernah la aku lepak makan kat kedai tu, beli wat balik rumah je... xtau nape, tapi kalau aku balik kampung je automatik aku bertukar jadi orang kampung... rasa segan datang tiba-tiba... padahal kalau kat sini, selamba badak je kalau lepak mana-mana kedai makan... gadis2 remaja kampung aku plak yang bertukar jadi orang bandar... apa kelas beli bungkus balik makan kat rumah yek? makan kedai la... leh usyar2 abang2 hensem... hukhuk... poyos gler dorang... ada aku kesah? lantak korang la... yang penting, aku bangga leh rasa jadi gadis kampung time tu... serius perasaan tu lain sangat... hehe...

aishhh, kan dah melalut... padahal motif aku nak cite kat sini adalah mee celup kat kampung aku tu lagi sedap dari kat bbb tomyam tu... sedap sikit la... yang kat sini boleh tahan la... lain kali boleh order lagi... harganya rm4 semangkuk... kat kampung aku tu murah sikit la, rm2 je sebungkus yang selalu aku beli tu... jangan pertikaikan kenapa kat sana lebih murah dari kat sini... semuanya pasal kos... huhu...

orait...cukup la update aku pasal mee hun tiaw celup ni... kalau siapa yang x pernah cuba, boleh la cuba... cari kedai makan orang kelantan or kelantan siam ye... baru ada... tadi pun ada someone bertanya sedap ke x mee celup tu... and aku suggest kat dia untuk gi try dulu... pastu bagitau komen dia pastu... 





Pssttt: ala, lupa plak nak amik gambar mee celup tadi... kempunan sangat la katakan... tapi my bf habis tau makan mee celup dia tu walaupun sambil makan tu duk komen rasa macam soto pun ada la apa la... hikhik...

4 comments:

Amal said...

wohoi.
dapat gak ko makan.
hahah

shIdA said...

tu la... jgn lps ni ak kempunan yg pyh nk cri plak... hihihi...

mee celup sarathai said...

salam.... cuba pegi downtown jalan reko. singgah kat mee celup sarathai. tq.

shIdA said...

insyaallah akan singgah kalau ada lalu sana...