Tuesday, April 13, 2010

First Paper Dah Setel... Bye-Bye TMK...




dari kul 3:30 - 5:30 petang tadi, aku tengah bertarung ting ting ting tong! dengan soalan exam bagi subjek TMK (teknologi maklumat dan keusahawanan)...

huh! 2 jam x berhenti buat karangan beb... serius, bukan memain or cakap2 kosong... samada terlampau banyak idea yang nak ditulis or sebenarnya xde mende dah nak kelentong... hahaha... tu aku je yang tau... memang penat sangat tangan aku ni... dari tulisan aku still bulat2 and nampak comey2 jek, sampailah tulisan aku dah senget2, kecik besar kecik besar dah macam budah tadika baru belajar menulis... tu la kalau dah lama tinggalkan dunia penulisan... skang umur aku dah 22 tahun, last form 5 kan waktu spm, 17 tahun... 5 tahun dah tu... eh2, masa matrik still mengarang rasanya... tapi x seteruk spm kan? 

macam dugaan pula nak pergi exam tadi... hujan lebat... kitorang (aku, ima, dayah & nedy) terpaksa naik turun tangga sebelum sampai dewan exam... padahal kalau x hujan, sekejap je leh sampai... pastu of course la kena hujan... tu la, berlagak xmo guna payung... hahaha...

untuk paper ni, aku exam kat lobi utama dectar je, bukan kat dalam... nasib baik... kalau x sure kesejukan gler dengan hujan2 tu... duk meja no.10... so paling tepi la... pastu mata aku ni leh terus nampak pintu toilet lelaki... adoiii...sangat mengganggu konsentrasi time aku tengah memerah otak duk memikir tadi ha... pastu ramai la plak yang duk ulang-aliknya... tension x? mesti ar... biasa la kan kalau instinct kita ni rasa nak tengok je kalau ada yang lalu depan kita... so, tu satu gangguan bagi aku...

soalannya plak, memang la macam yang kitorang spot akan masuk... tapi biasa la juga bagi aku... malas nak baca bagi hafal ke kan... memang stok suka baca sekali lalu je... masuk otak ke x belakang kira... sebab time exam baru kita tahu apa yang kita baca tu sebenarnya kita ingat or faham je... hehehe... ada ciri-ciri kaunselor x? wink2... gagaga...

oleh sebab paper tadi adalah papaer keusahawanan, aku berharap la kan usaha aku berbaloi... kiranya, kalau berbaloi aku nak pertimbangan perasaan untuk berangan2 jadi usahawan suatu hari nanti... ada kelas gitu... tapi maybe bukan lepas graduate la... aku rasa nak cari pengalaman dengan kerja makan gaji dulu... bila dah rasa makan gaji ni x memenuhi keperluan, kehendak dan kepuasan aku serta tidak dikira aku mendapat keuntungan sepanjang bekerja, baru lah perasaan untuk berniaga tu akan membuak-buak yek? ha... tu ciri-ciri seorang usahawan... yang aku bold kan tu la... yang tu memang aku ingat...

wah, ni macam aku nak sambung karangan exam tadi je ni... x boleh x boleh... stop! ok la korang2 sekalian, aku stop di sini dulu... nak bersiap apa yang patut dulu... perut dah lapar... malam ni janji dinner dengan my bf & amal...





Pssttt: rasa macam nak makan mee celup lup lup... ke nak makan nasi ek?

2 comments:

Kak nad said...

yeay... beraper paper lagi tu??

shIdA said...

ade 3 agi...