Sunday, April 18, 2010

Kesian Kat Mama...


semalam dah balik rumah sekejap untuk beberapa jam lagi...jumpa mama... jumpa abah... jumpa adik-adik... 

perut mama dah sarat sangat dah...mama cakap dia penat... memang kalau aku kat tempat mama pun mesti lagi penat... dahla mama baru lepas demam... adik-adik aku plak yang demam skang... 

adik aku si ada tu memang tengah demam tapi dia jenis yang lincah sikit... x macam budak perempuan gayanya... umur baru 4 tahun tapi gaya dah lebih dari tu... memanjat la main game la... tapi dia suka dengan buku... yang tu sama dengan aku masa kecik... hehe... ada manja tapi manja dia tu macam x nampak sebab dia sengal2 ubi pun ada... hahaha... macam epan... kikiki...

tapi lain plak si boboy... dia jenis yang manja, x ganas macam ada... so bila dia demam, sangat kesian tengok dia... dulu masa aku ada kat rumah, boboy rapat dengan aku... setiap malam dia akan menyibuk nak tidur sebelah aku... time aku ok xpela tapi time aku rasa nak tidur sorang, aku suruh dia tidur dengan akak dia sorang lagi si ayuni tu... huhu... jahat tak aku ni?

aku kesian kat mama sebab mama nak kena jaga semuanya... memang mama suka bebel, tu biasa la kan... ibu2... anak mana yang suka dengar mak dia bebel... tapi bila keadaan camni, mula la rasa bersalah... rasa bersalah sebab x dapat tolong mama kat rumah...

tolong mama kemas rumah, membasuh, jemur pakaian, lipat pakaian yang bertimbun2, tolong 'masak'... macam2 lagi la yang aku boleh tolong kat rumah tu... huhu... tu bila aku jauh dari rumah jela rasa nak tolong macam2, kalau dah kat rumah? hehe...

mama selalu call aku...bila call je mesti akan bercerita sesuatu... mama macam xtau nak luah kat sape... sebagai anak yang sulung, aku la tempat dia mengadu kan? aku leh dengar jela selalunya... tapi bila jadi tempat mengadu camni, aku rasa berpengaruh la plak kat rumah... terutama kalau pasal abah... sebab dulu aku pernah jadi anak kesayangan abah... so mama still percaya aku boleh pujuk abah kalau dia nak sesuatu or xtau nak sampaikan camne... hahaha...

oh ye, jangan tanya kenapa aku cakap pernah jadi anak kesayangan abah sebelum ni.. ada kisahnya...tapi skang aku dah cuba untuk menjadi anak kesayangan abah semula... walaupun rasanya dah x boleh, tapi sekurang-kurangnya  jadi anak yang baik...





Pssttt: aku xtau la apa aku melalut kat entri ni... main tulis je apa yang aku rasa...

No comments: